ברוש בועידה
ברוש בועידהצילום: ישראל ביטון

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, התייחס הבוקר (שני) בוועידת חברת "החדשות" בירושלים לסירוב של שר האוצר לחתום על העלאת מחירי מוצרי החלב המפוקחים

ברוש טען כי הסירוב רק הוביל לעליות של שאר מוצרי החלב, "בכלכלה אין ואקום - אם אתה מנסה לעצור באופן מלאכותי עליית מחירים במקום אחד, הם יפרצו ויעלו במקום אחר".

"למרות שהעלאות מחירים לא נוחות אף פעם, אם מחיר המטרה של החלב עולה, יצרני המזון חייבים לקבל אישור להעלות את מחירי המוצרים המפוקחים. אם הוא היה חותם, עליית המחירים של המוצרים הלא מפוקחים הייתה הרבה יותר מתונה", טען ברוש.

עם זאת ברוש הדגיש, "אי אפשר להפיל על כחלון את יוקר המחייה. יוקר המחייה התחיל הרבה לפניו, והוא נוצר לאורך השנים מצד הממשלה, שלא דואגת להעלות את פריון העבודה, שכיום נמוך ב- 26 אחוז ממדינות ה- OECD. כל עוד פריון העבודה יהיה נמוך, גם השכר בישראל ימשיך להיות יחסית נמוך למדינות ה- OECD, והתוצאה היא אוכלוסיות שלמות שבקושי מצליחות לחיות פה".

לדבריו, "שליש מהקשישים בישראל חיים בעוני מחפיר, וצעירים בישראל חיים על האשראי שהבנקים נותנים להם. בנוסף מדינת ישראל מטילה מיסים שמעלים את יוקר המחייה, כמו המע"מ על המזון. בעוד ברוב מדינות אירופה אין בכלל מע"מ על מוצרי מזון או מס נמוך בלבד, רק בישראל יש מע"מ מלא על מזון. אין ספק שזהו מצב לא מעודד, וחייבים לפעול כדי לשנות אותו. חייבים לפעול להעלאת פריון העבודה".

ברוש גם התייחס לתוכנית "מזדקנים בכבוד" שיזם במסגרת כהונתו כיו"ר המגזר העסקי, שנועדה לדאוג לכך שלא יהיו קשישים עניים בישראל, על ידי הבטחת הכנסה מכובדת קבועה. "הצגתי את התכנית בפני שר האוצר, שהוא שר חברתי, ואני מקווה כי הוא יקדם אותה. זו האחריות שלנו כחברה לדאוג לקשישים שלנו. מגיע להם להזדקן בכבוד".