נתניהו עם נשיא הפיליפינים
נתניהו עם נשיא הפיליפיניםצילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד בצהריים (שלישי) עם נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה, בלשכת רה"מ בירושלים.

במסגרת הביקור נחתמו מספר הסכמים בין המדינות במעמד ראש הממשלה נתניהו והנשיא דוטרטה:

הסכם סיעוד – הסכם בילטרלי להעסקה זמנית של מטפלים מהפיליפינים בישראל, שיבטל לחלוטין את כל עמלות התיווך שיש לשלם למתווכים ויחסוך אלפי שקלים. ההסכם יסייע לאוכלוסיית הקשישים והנזקקים לשירותי סיעוד בישראל ותהיינה לו השלכות חיוביות גם על הסכמים מסוג זה עם מדינות נוספות בעתיד.

מהצד הישראלי חתם שר הפנים אריה דרעי ומהצד הפיליפיני חתם שר העבודה והתעסוקה סילבסטרה הרננדו בלו (Silvestre Hernando Bello).

מזכר הבנות בתחום שיתוף הפעולה המדעי – מזכר ההבנות מעודד ומבסס תכניות לשיתוף פעולה מדעי בין משרד המדע והטכנולוגיה של ממשלת ישראל ובין מחלקת המדע והטכנולוגיה של רפובליקת הפיליפינים.

מהצד הישראלי חתם שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס ומהצד הפיליפיני חתם שר החוץ אלן פיטר קאייטאנו (Alan Peter Cayetano).

מזכר הבנות בנושא שיתוף פעולה בעידוד השקעות בין המדינות – מזכר ההבנות הוא בין Invest in Israel של משרד הכלכלה והתעשייה, ממשלת ישראל ובין מועצת ההשקעות במחלקת המסחר והתעשייה של רפובליקת הפיליפינים בנוגע לשיתוף פעולה לקידום השקעות בילטרליות ישירות.

מהצד הישראלי חתם שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ומהצד הפיליפיני חתם שר המסחר והתעשייה רמון לופז (Ramon Lopez).

בפתח הפגישה אמר נתניהו, "הנשיא דוטרטה, ברוך הבא לישראל. ברוך הבא לירושלים. אנחנו מציינים את הביקור הראשון בהיסטוריה של ישראל של נשיא הפיליפינים. זה מוערך מאוד. אנו זוכרים את תפקידה החשוב של הפיליפינים שקיבלה פליטים יהודים במהלך השואה. אנו זוכרים שהפיליפינים הייתה המדינה האסייתית היחידה שהצביעה בעד הקמת מדינת ישראל בהחלטת האו"ם ב-1947. כבוד הנשיא, אנחנו זוכרים את ידידינו, והידידות הזו פרחה במהלך השנים ובמיוחד בשנים האחרונות".

"אנו נחתום כאן היום על שלושה הסכמים חשובים בסחר, במדע ובתחום חשוב לא פחות – בטיפול. קיימת בישראל תופעה מרשימה בה אלפי משפחות בישראל התעודדו בזכות התמיכה שניתנה לקשישים על ידי עובדים פיליפינים. אני שייך לאחת מאותן משפחות, כבוד הנשיא. אבי המנוח, שנפטר בגיל 102, בשנותיו האחרונות זכה לטיפול נהדר על ידי מטפלת מהפיליפינים בשם לי. אישה עם חמלה ותבונה יוצאות דופן. היא טיפלה בכל צרכיו של אבי, וכשהוא נפטר היא טיפלה בצרכיו של אחיו עד שהוא נפטר", סיפר נתניהו.

"אני, בדומה למשפחות רבות בישראל, נרגש מאוד מהבעת האנושיות הזו. היום נחתום על הסכם שיפחית עד כ- 12,000 דולר מעלויות של כל מטפל. זה כסף שנלקח מהמטפלים והמשפחות הישראליות שחפצות כל כך בשירותיהם. זהו הסכם יוצא מן הכלל ואני חושב שהוא מבשר על סוג הידידות שאנו מפתחים. ברוח זו, אדוני הנשיא, אני מברך אותך, ברוך הבא לירושלים", חתם נתניהו.