הפגנה נגד מהגרים מוסלמים בקמניץ - גרמניה
הפגנה נגד מהגרים מוסלמים בקמניץ - גרמניהצילום: רויטרב

מתקפה חריפה ויוצאת דופן של ראש ממשלת צ'כיה, אנדריי באביש, על מדיניות ההגירה של האיחוד האירופי ובעיקר של גרמניה.

בראיון לטלויזיה הצ'כית אמר באביש כי המהומות האחרונות בעיר קמניץ בגרמניה, שפרצו לאחר שאזרח מקומי נרצח על ידי שני מהגרים מוסלמים, הם הוכחה שזרם בלתי מבוקר של מהגרים מוביל מצבים נפיצים במיוחד.

"קמניץ נמצאת ממש מעבר לפינה! זהו מאבק לשמר את התרבות והחברה האירופאית שלנו. אנו לא רוצים לחיות באפריקה או במזרח התיכון כאן. אנחנו חייבים להילחם על הערכים שלנו! האם ראיתם את התמונות של ספינות מהגרים בדרך לחופי תיירים? האירופאים מפוחדים והמומים. אותו דבר אירע בקמניץ. לא היה שם רק רצח אחד, אלא רצח של נערות צעירות ותקיפות מיניות רבות", אמר באביש.

ראש הממשלה הצ'כי הוסיף גם כי "האירועים בקמניץ מדגישים כי זרם מהגרים מביא למצבים נפיצים במיוחד, כאשר זרים מתנגשים עם אזרחים מקומיים. מקרים כאלו מסוכנים מאוד לאירופה, והמתחים בגרמניה משפיעים גם על מדינות אחרות. יש לנו כאן 1.5 מיליון מהגרים, ומדיניות ההחזרה שלהם לארצותיהם היא גרועה".

באביש גם תקף בחריפות את מדיניות ההגירה של האיחוד האירופי וחזר על הצהרתו כי צ'כיה לא תקבל את מכסת המהגרים שהקציב לה האיחוד האירופי. "מדינות אירופה חייבות להתאחד ולהחליט על פתרון בר קיימא למשבר ההגירה המתמשך. איבדנו ארבע שנים בטיפשות בדיונים על מכסות מהגרים לכל מדינה. המסר שנשלח הוא שאירופה פתוחה ועלינו לדאוג לכל מי שמגיע ליבשת בצורה לא חוקית ועלינו לפזר אותם בינינו", אמר באביש.