זו השנה השלישית שיומן "שנה וברכותיה" של הרבנית ימימה מזרחי מלווה אלפי נשים לכל אורך השנה.

היומן נקרא "שנה וברכותיה" ומאגד בתוכו תורה נשית מחזקת ומשמחת בעיצוב יפהפה ומאיר עיניים.

יקרת פרידמן, מי שעומדת מאחורי המפעל של 'פרשה ואשה' – ההוצאה לאור של כתביה של הרבנית מזרחי, מספרת על מאחורי הקלעים של הוצאת היומן השנתי: "לפני כעשר שנים עשינו ניסיון והוצאנו לראשונה יומן נשי במוצהר. להפתעתנו הוא הפך להצלחה מסחררת ברגע וכל העותקים אזלו. לאחר כמה שנים עשינו ניסיון נוסף. שכללנו את הפורמט, הקטנו מעט את הגודל הפיזי, אבל העשרנו את התכנים פי כמה".

השוק מוצף בלא מעט יומנים. מה הייחודיות של היומן הזה?

"'שנה וברכותיה' נותן תזכורת יומיומית לכוחות המיוחדים הטמונים בכל אישה, ולעובדה כי כל יום הוא התנוצצות חדשה. שיבצנו בכל שבוע רעיון לדרך מתוך העולמות של הרבנית ימימה, וכך היומן שזור מנות קטנות ועוצמתיות מתוך פרשת השבוע בהיבט נשי. התכנים מחוברים לניסיונות שאנחנו עוברות, לעיכובים המעצבנים בחיינו, לשמחות ולצערים ושלל הכובעים הנשיים – בת, אחות, רעיה, אם, חברה".

"יותר משחשוב לנו ביומן למדוד הספקים, אנחנו רוצות לאפשר הטענה. היומן מבקש להזכיר את הדברים החשובים באמת, מעבר לרשימת המטלות. וכמובן, ברוח הרבנית ימימה, הוא מלא בחידושים, הומור ויופי רענן. כתבנו לכבודו תשעים קטעי - תוכן חדשים השנה, כי בשבילנו כל שנה היא הרפתקה חדשה וכך היינו רוצות שהקוראות שלנו יתייחסו לחייהן: כשיעור, כהרפתקה חד פעמית".

בעולם דיגיטלי, יש עדיין נשים שמשתמשות ביומנים כתובים?

"תתפלאי לשמוע שאין תחליף למילה הכתובה. ועם עובדות לא מתווכחים: אשה שמתנהלת עם יומן, וכותבת, מתמקדת יותר ועושה יותר. היא רואה את השבוע פרוש לעיניה, מקבלת מבט-על על חודש ועל תקופה ורואה את השנה במלוא המרחב שלה. זו פרספקטיבה אחרת לגמרי. נשים רבות אוהבות להוריד לנייר את כל מה שבראש כדי לסדר את המחשבות ואת היום. רק שב"שנה וברכותיה" את גם מרוויחה נקודת הארה יומית, רעיון קצר וקולע שימקד אותך ויתן לך אוויר לנשימה. מה רע? ובסוף השנה, כמו שאומרת הרבנית ימימה, את לא נשארת כמו לוח שנה תלוש עם שני דפים בקושי, אלא רואה ביומן איך צברת כל יום ויום, מעין "באה בימים"... ואיך הוספת קדוּשה ואמונה".

אז מה כולל היומן השנתי של הרבנית ימימה מזרחי לשנת תשע"ט?

"מבוא וסיפורים אישיים מאת הרבנית ימימה מזרחי, פניני דברי תורה מחזקים לכל פרשות השבוע מתוך שיעורי הרבנית ימימה, רעיונות מעשיים וסגולות מיוחדות לחגים, עתות רצון לפתיחת הלב לתפילות ספציפיות, זמני שקיעה בכל יום, חיבור מעשי לחגים ולמועדים בלוח השנה העברי, ימי פטירת צדיקים – וחידוש: גם ימי פטירת צדיקות, פריסה שבועית וחודשית, וכמובן, הרבה מקום לכתוב בכל יום, דפים נקיים לרשימות ושירבוטים, משפטים מחייכים ואיורים עם קריצה, והכל עטוף בעיצוב נשי-אישי מושקע ומשמח''.

היומן הוא יומן שבועי בכריכה קשה

לרכישת היומן לחצו כאן