קיש: היעד שלנו הסדרת התיישבותאלירן אהרון

היו"ר המשותף של שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ יואב קיש (הליכוד), מסכם את השנה החולפת בהתיישבות - שבה לדעתו החל מהלך משמעותי יותר לקידום הסדרת יישובים.

"לקראת כל ישיבה של מועצת התכנון אנחנו יושבים, לוחצים ומנסים להגדיל את מספר היחידות שיאושרו. ברור לכולם שאנחנו לא בתקופת אובמה, אבל עוד לא הגענו ליעד שאנחנו מרגישים איתו מספיק נוח. יש שינוי, אבל הוא לא מספיק וגם לא מורגש בכל המקומות. אנחנו נלחמים בכל מקום ומקום כדי להסדיר את ההתיישבות הצעירה", אומר קיש בראיון לערוץ 7.

הוא מוסיף כי "מצפה כרמים היה כרוך בבעיה ספציפית אחת שלא זהה למקומות אחרים. יש מקומות שאין בהם ויכוח על בעלות הקרקע והם עדיין לא מוסדרים. אנחנו ממפים את המקומות ויש תמונה של איך צריך להשלים כל חלק בפאזל. אנחנו גם נקדם חקיקה בעניין כדי לשנות את המצב".

ח"כ קיש חושב שצריך לשבח את ראש הממשלה נתניהו על מדיניותו כלפי יו"ש. אני חושב שראש הממשלה מוביל מדיניות מצויינת. ראינו איך הוא עמד במשך שמונה שנים מול ממשל עוין, בודאי להתיישבות. עכשיו, כשיש ממשל אוהב בארה"ב בראשות טראמפ, זה הזמן להוביל ואנחנו מהצד שלנו דוחפים בכל הכוח - גם את ראש הממשלה - לכיוון הזה".

ומה הוא מקווה שיקרה בהתיישבות בשנה הבאה? "אני מאוד מקווה ומאמין שהיעד שלנו, של הסדרת ההתיישבות, יתגשם - בין אם על ידי ריבונות ובין אם על ידי הסדרה וחקיקה".