חיילות בתרגיל
חיילות בתרגילצילום: הדס פרוש, פלאש 90

רס''ן במיל' חיים טייטלבוים מארגון ''אחים לנשק'' מגיב לחשיפת ערוץ 7 ולפיה 46% קצינות קרביות נכשלו בבוחן כשירות גופני, לעומת 10% מהקצינים הקרביים שנכשלו בבוחן הצה''לי.

"שוב אנחנו רואים באופן מפתיע שנשים שונות מגברים. הגיע הזמן שצה"ל יפסיק להוריד את רף הלחימה והרמה המקצועית בלי סוף, רק כדי לשרת אג'נדות זרות של מכוני שמאל וארגוני נשים, שהדבר האחרון שמעניין אותם הוא הניצחון וההכרעה בקרב", אמר טייטלבוים.

הוא הוסיף, ''הגיע הזמן לסגור את היוהל"ם ולהוציא את מכוני השמאל מצה"ל, תנו לצה"ל לנצח".

כאמור, מנתונים שהגיעו לידי ערוץ 7 עולה כי 46% מהקצינות הקרביות נכשלו בבוחן הכשירות השנתי שנערך להן בשנה האחרונה. לעומת זאת, שיעור הנכשלים בקרב הקצינים הגברים עומד על 10% בלבד.

על פי הפקודות, על כל קצין לוחם לעבור בהצלחה את בוחן הכשירות הגופנית אחת לשנה, והבוחן הינו תנאי לקבלת דרגה או מינוי לתפקיד כלשהו בזרוע היבשה.

הבוחן נערך בבה"ד 8 (מכון וינגייט) וכולל ריצת ניווט מבצעית, מעבר מסלול מכשולים קרבי וירי לאחר מאמץ.

בשנה שעברה, 2017, שיעור הקצינות שלא עברו את בוחן הכשירות עמד על 33%, ושיעור הקצינים הגברים שנכשלו בבוחן עמד על 7%.

תגובת דובר צה''ל: ''הנתונים מלמדים כי 46 אחוז מהקצינות הלוחמות ו-10 אחוז מהקצינים הלוחמים אשר ביצעו את בוחן הכשירות האחרון (בוחן הזהה לקצינים בני שני המינים) לא עמדו בחלק ממדדי המעבר. תוצאות אלו ילמדו ויבדקו.

''כמו כן, מתבצעים צעדים רבים על מנת להתאים את ההכשרה ותוכנית הכושר הקרבי ללוחמות, ביניהם:
נוספו שני תקני קציני כושר קרבי - קצין כושר קרבי על כל שני גדודי חי"ר גבולות; בנוסף, נוספו 12 תקני מדריכי כושר קרבי - מדא"ג לכל פלוגה.

''כמו כן, קיים תהליך סדור של בניית לוחמות מבחינת התאמת סרגל המאמצים על גבי תכניות אימונים מותאמות להבדלים הפיזיולוגיים בין המינים, תוך הקפדה על הדרגתיות. בנוסף, מתקיימות הסברות בתחומי השינה והתזונה הנכונה ללוחמות והרצאות בתחום הכושר הקרבי למג״דים ומ״פים האמונים על הכשרת הלוחמים והלוחמות תוך וידוא הקפדה על הנהלים המותאמים'', נמסר מדובר צה''ל.