גבריאל גרקו (משמאל) עולה לתורה
גבריאל גרקו (משמאל) עולה לתורהצילום: ערוץ 7

גבריאל גרקו נולד כנוצרי אבל חלק ניכר מחייו הוא בילה בלימוד של יהדות.

סיפורו מתחיל לפני כ-19 שנים, כילד. בקולנוע בעיירה קטנה בבלגיה בה התגורר הוקרן הסרט 'נסיך מצרים'. הילד הושפע מאוד מהסרט והחל במסע של שנים ארוכות לעבר היהדות. השבוע, בגיל שלושים, הסתיים תהליך הגיור של גבריאל בהצלחה.

חזן קהילת בית הכנסת הספרדי 'שערי ציון' בבריסל, עוזיאל סבתו, היה זה שאירח את גרקו לארוחת ערב שבת ראשונה, לאחר תום תהליך הגיור.

סבתו מספר, "בערב שבת אירחנו אותו, ביחד עם חברים מהקהילה, לארוחת ערב שבת בביתנו, הראשונה שלו כיהודי. בדמעות הוא קידש על היין ובקול מתוק שר: 'כי בנו בחרת ואותנו קידשת בכל העמים', סיפר את סיפור הגיור שלו ובירך על המזון בנגינה שליווה, בנעימות ובתמימות של ילד, עם ניצוצות בעיניים".

מהקולנוע כנוצרי לבית הכנסת כיהודיעוזיאל סבתו

בכך לא הסתיים ה'אימוץ' של הקהילה את גבריאל גרקו. השבוע חגגו לו בבית הכנסת 'שערי ציון' גם את אירוע בר מצווה מאוחר. שכלל עלייה לתורה, זריקת סוכריות, ארוחת בוקר וכמובן עוגה ייחודית ועליה הכיתוב בצרפתית, 'ברוך הבא לעם ישראל'.

"ההתרגשות של גבריאל ושל המתפללים ליוותה אותי כל היום בהודעות ובשיחות מחברי הקהילה ומגבריאל עצמו. הוא הרגיש שהוא זכה להצטרף לעם שלנו ושמח כל כך מהחיבוק שקיבל מהקהילה שלנו, אבל האמת היא שכל מי שמכיר את הלב הענק של גבריאל, שכבר מתפלל איתנו שנה שלמה ומלווה אותנו בשיעורים, במעשי החסד הגלויים והנסתרים שלו, בעדינות ובחמלה שלו, מי שמכיר אותו באמת יודע שעם ישראל זכה לנשמה ענקית שמצטרפת אליו, ומקפיצה למעלה את רף הטוב של עם ישראל כולו", סיפר סבתו.

בסיום החגיגה, רגע לפני שהאורחים התפזרו, ביקש גבריאל גרקו לשיר עימם את שיר הנושא של הסרט 'נסיך מצרים', שסגר עבורו את המעגל.

גבריאל גרקו סיפר כי לאחר הגיור הוא מתכוון לעלות לישראל, ואם יוכל, גם לקבוע את משכנו בירושלים.