הנשיאים הבוקר
הנשיאים הבוקרצילום: מארק ניימן/לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש היום (שלישי) עם נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה המבקר בישראל. הפגישה התקיימה בבית הנשיא.

"ליחסינו היסטוריה ארוכה של 70 שנים עם ההכרה שלכם בעצמאות ישראל", פתח הנשיא ריבלין והוסיף "ניתן לומר שאלה יחסים של כשמונים שנים שהחלו במעשה פתיחת השערים של מדינתכם לפליטי השואה. כל מי שמצא מקלט בארצך וניצל לא ישכח זאת לעולם ועד".

"אני חייב להדגיש שהאנושות כולה, לא רק העם היהודי והעולם החופשי כולו, חשו שהיטלר מייצג את השטן עצמו, שטן עלי אדמות", המשיך ריבלין, "אין לי ספק שכך חשת בביקורך ב-'יד ושם' אתמול. חשת את עוצמת האסון שעבר על העולם בשנים הארורות הללו 1939-1945".

הנשיא הוסיף וציין את שיתוף הפעולה בין המדינות בנושאי המאבק בטרור וציין כי שיתוף פעולה זה יוסיף ויתחזק.

נשיא הפיליפינים דוטרטה הודה לנשיא על קבלת הפנים ואמר "אני מודה לישראל, לך, לראש הממשלה ולעם בישראל על הזמנתכם אותי יחד עם חברי הממשלה שלי".

עוד אמר נשיא הפיליפינים כי ארצו תשמח לחזק את הקשר המשמעותי שלה עם ישראל אף יותר והודה על הסיוע והידע שישראל מעניקה לא רצו בשנים האחרונות. נשיא הפיליפינים הוסיף: "יש הזדמנויות רבות נוספות בהן נוכל לשתף פעולה ולהיעזר בכם ונשמח לעשות זאת".

הנשיא אמר שמדינתו מעדיפה להמשיך ולקנות ציוד בטחוני מישראל: "אתם המדינה ממנה אנחנו מעדיפים לרכוש ציוד בטחוני, ארצות הברית חברה טובה וגם סין וגרמניה, אבל אנחנו בהחלט מעדיפים להמשיך לקנות מישראל".

הפגנה נגד נשיא פליפינים

מחוץ לבית הנשיא הפגינו פעילי מפלגת, במחאה על פגישתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין עם נשיא הפיליפינים דוטרטה.

ח"כ תמר זנדברג, יו"ר מרצ, פנתה בימים האחרונים אל הנשיא ריבלין וביקשה כי לא יפגוש את דוטרטה. "מפרסומים עולה כי ביקורו של דוטרטה צפוי לכלול גם ביקור בתצוגות נשק. לאור מעשיו הבעייתיים בלשון המעטה כלפי אזרחים וחפים מפשע, הדבר יעמיד את ישראל במצב בו היא שותפה לפשעים נגד האנושות שמבצע דוטרטה בארצו", כתבה זנדברג.

"אני סבורה כי אין מקום לביקור של אדם כזה בבית הנשיא ראובן ריבלין. עלינו למנוע מצב בו נעשה שימוש בממלכתיות של בית הנשיא ובכבוד שנותן הנשיא למנהיגים בעולם, על מנת לקדם עסקאות נשק והצבעות באו”ם", הוסיפה זנדברג במכתבה לריבלין.