אילוסטרציה
אילוסטרציהiStock

מרים, בת 56, אם לשבעה ילדים, אשת רב קהילה באחת השכונות במרכז הארץ, דולה ויועצת בקהילה, לא תיארה לעצמה שתוכל לקחת חלק בסוגיות חורצות גורלות.

"כאשת רב, לאורך השנים אני זוכה לפניות רבות של נשים בנושאים שמטבע הדברים נוח יותר לשוחח עליהם עם אישה. לאחר כמה שנים בתפקיד, הבנתי שאני חייבת לקבל כלים מקצועיים על מנת שאוכל לתת מענה מתאים ולכן החלטתי לעבור הכשרה של יועצות בקהילה בתחומי הטהרה והפוריות במכון פוע"ה", משתפת מרים.

מרים מספרת שהפניות מנשים גברו. "נשים חשו שהמענה רחב יותר ומשלב ידע מהתחום ההלכתי והרפואי כאחד, במגוון נושאים הקשורים למעגל החיים של האישה והזוג. כיום פונות אלי נשים רבות הנזקקות ליעוץ רפואי ו/או הלכתי, ויש לי את היכולת לתת מענה ראשוני, לכוון ללוות ולהפנות אותה לאנשי מקצוע ולמומחים אותם הכרתי בזכות ההכשרה שעברתי".

לפני כשנתיים פנתה למרים אישה מהקהילה בשבוע ה-32 להריונה. היא חשה ברע והייתה מלאת חששות. רופא נשים שאצלו היתה במעקב הריון לא היה בטוח לגבי תוצאות האולטרסאונד והמליץ לה להגיע למומחה בתחום. האישה לא ידעה למי כדאי לפנות ופנתה להתייעצות עם מרים.

מרים שראתה מיד שמדובר בבעיה שמחייבת מענה, והכירה את המומחים בתחום, יצרה קשר והצליחה לקבוע תור דחוף עוד באותו השבוע לאולטרסאונד אצל בכיר בתחום.

"בדרך כלל מדובר ברשימות המתנה ארוכות. אך בזכות ההכרות שלי עם התחום והקשר הישיר עם רב יועץ במכון פוע"ה, יכולתי לתאם את העניין מיידי".

האישה שעברה סדרה מקיפה של בדיקות קיבלה תוצאות חד משמעיות- העובר בסכנת חיים ויש להתחיל בטיפול באופן מידי.

"אני לא מסוגלת לחשוב אפילו מה היה קורה אם היינו נאלצים להמתין אפילו רק עוד מספר ימים או לגמרי לוותר על הבדיקה. רק בזכות הכלים שקיבלתי, ידעתי לפעול נכון ולחסוך זמן יקר שבסופו של דבר הציל חיים".

התכנית להכשרת יועצות בקהילה בתחומי הטהרה והפוריות הינה תכנית מקיפה בת 30 מפגשים בהם המשתתפות מקבלות כלים מעשיים ממיטב המרצים הבאים מתחומי הרפואה, הטיפול וההלכה. התכנית כוללת לימוד מעמיק של ההלכות והיכרות עם עולם הפסיקה. אתגרים, סוגיות ופתרונות בעולם הרפואה וההלכה במעגלי החיים- פוריות, הריון ולידה, גנטיקה, אמצעי מניעה ועוד. כמו כן, התכנית נוגעות בתכנים הקשורים לזוגיות ואישות- היבטים פסיכולוגים בבניין הקשר הזוגי, מיניות במהלך החיים ועוד.

"התכנית להכשרת יועצות בקהילה מיועדת לנשות קהילה המעוניינות לקבל ידע משמעותי בתחומי הרפואה וההלכה, להענקת מענה בהתאמה אישית לפונות. מדריכות כלות, נשות רבנים, אחיות הרוצות לקבל כלים מקצועיים ועדכניים– זה המקום. הידע של רבני מכון פוע"ה בהשילוב הייחודי של הלכה ורפואה ניתן ללימוד אך ורק מרבני המכון ולא בשום מקום אחר", אומרת הדר פלג, מנהלת תכניות במרכז הלימוד.

"בתכנית של מכון פוע"ה מצאתי בית חם, סביבת לומדות החפצות להשתלם ולהשפיע. למדתי מאנשי מקצוע ורבנים אשר נתנו מענה רפואי, טיפולי והלכתי לשאלות שעלו מהשטח. אני ממליצה לכל מי שיש לה נגיעה בתחום, לבוא ולקבל את המידע שיכול לעזור ואפילו הציל חיים", מסכמת מרים.

התכנית להכשרת יועצות בקהילה היא אחת מבין מגוון רחב של תכניות שמקיים מרכז הלימוד. התכניות נועדו להעניק כלים בתחומים המשמעותיים ביותר של החיים ולהכשיר נשים שיובילו וישפיעו.

קורסים להכשרת מדריכות כלות שיתקיימו השנה בשלושה מוקדים – ירושלים, חריש וגבעת שמואל. קורס להכשרת מטפלות בתחום הפוריות – זהו קורס חדש וייחודי מסוגו בארץ המכשיר נשות מקצוע לטיפול בזוגות החווים קשיי פוריות, קורס יעוץ בקדושה המכשיר יועצות בתחום האישות, קורס להכשרת מדריכות לנשיות ולמיניות בריאה ועוד.

מכון פוע"ה קורא לנשות החינוך, מדריכות כלות, רבניות, יועצות ונשות טיפול, אחיות בקהילה ולכל המתעניינות בתחומי הקורסים, להצטרף לתכניות הלימוד של המכון להוביל ולהשפיע על מהלכים משמעותיים בדורנו.

לפרטים נוספים על התכנית להכשרת ליועצות בקהילה- לחצו כאן

לפרטים נוספים על כלל התכניות של מרכז הלימוד, מכון פוע"ה- לחצו כאן