תוקף. ארדן
תוקף. ארדןצילום: עופר עמרם

השר לביטחון הפנים פנה במכתב אישי לשרי הממשלה, בו ביקש מהם להתנגד להצעה שתעלה מחר בישיבת הממשלה ביוזמת משרד האוצר, המבקשת למנוע את העלאת השכר המגיעה לשוטרים, לסוהרים ולגימלאי המשטרה ושב"ס.

"אסור לנו לתת יד להחלטה אומללה זו, שמפלה בין דם לדם ושתפגע קשות בשוטרים ובסוהרים שנמצאים כיום בחזית המאבק בטרור ומשלמים מחיר אישי כבד מדי יום ביומו", כתב ארדן לשרים.

לדבריו, "מדובר בהחלטה שכל מטרתה לעקוף בדרך מלאכותית את החלטות בתי הדין לעבודה, שהורו למשרד האוצר לשלם לעשרות אלפי המשרתים והגמלאים של משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר את תוספת השכר המגיעה להם בדין, בדיוק כפי שקיבלו משרתי הקבע וגמלאי צה"ל. חשוב שתדע שהתוספת שקיבלו משרתי הקבע בצה"ל חלה על כולם: המשרתים בחזית והמשרתים בעורף. כל משרתי הקבע מקבלים אותה מזה כ-12 שנה".

"גל הטרור של הזאבים הבודדים, שעמו התמודדו כוחות הביטחון בשנים האחרונות, הפך את העורף לחזית ובמהלכו מצאו את מותם עשרה שוטרים וכן נפצעו קשה כשלושים ושלושה שוטרים. רק לאחרונה, לבקשתי, ראתה לנכון מועצת הרבנות הראשית להוסיף לתפילת "מי שברך" לחיילי צה"ל הנאמרת בבתי הכנסת, גם את שוטרי משטרת ישראל מתוך הכרה והערכה על ההקרבה שהם מבצעים למען המדינה ואזרחיה", ציין ארדן.

השר ארדן האשים את משרד האוצר בניסיון להטעיית השרים, "חשוב להדגיש שלאמירות המטעות שמפיץ משרד האוצר אין שום אחיזה במציאות, וכל בסיסה של הצעת ההחלטה הינו מלאכותי ואפילו שקרי. הצעת ההחלטה קובעת שהתוספת ששולמה מאז 2006 רק למשרתי הקבע בצה"ל הינה תוספת בגין 'אי ביטחון תעסוקתי', אולם קביעה זו מנותקת לחלוטין מן המציאות ומן האמת. ראשית, כיוון שדו"ח לוקר (משנת 2015) קבע במפורש שמספר אנשי הקבע גדל באופן משמעותי בשנים שאחרי תשלום התוספת (מאז 2006), ושנית ומעל הכל - התוספת 'אי ביטחון תעסוקתי' שולמה במשך כל השנים גם לגמלאי צה"ל (!!!), שלגביהם מושג הביטחון התעסוקתי כלל אינו רלוונטי".

"כמו בצה"ל, גם במשטרה ובשב"ס אין מושג של קביעות, אין ביטחון תעסוקתי ואין יכולת להתאגדות והקמת ועד עובדים ובוודאי שהשוטרים, לוחמי מג"ב והסוהרים אינם יכולים לנקוט בעיצומים ושביתות ואיננו רוצים שכך יהיה. לכן, החלטה שמפרה עיקרון של שוויון בשכר שנשמר עשרות שנים מקפחת, אינה צודקת ואינה מוסרית", הדגיש ארדן.

לדבריו, "האמת חייבת להיאמר: משרד האוצר הסתיר בחוסר תום לב ובמשך שנים את הפגיעה בשכר השוטרים והסוהרים וכעת מנסה לבצע מחטף באמצעות הטעיית שרי הממשלה וניסיון להלך עלינו אימים".

"יהיה זה יום עצוב מאוד אם ההצעה תעבור ותסב נזק לארגונים ולעשרות אלפי המשרתים בהם, הגמלאים ובני משפחותיהם. בערב ראש השנה, אני פונה ומבקש שנחשוב כולנו על השוטרים, הסוהרים ולוחמי מג"ב אשר מגנים בגופם על אזרחי מדינת ישראל, והעומדים על המשמרת יום ולילה למען ביטחון המדינה, ומבקש שתצביע כנגד הצעת ההחלטה האמורה", חתם ארדן את מכתבו.