יהודה עמרני
יהודה עמרניצילום: דוברות

מדי שנה מפרסם העיתון 'דה מרקר' את רשימת 100 המשפיעים במדינת ישראל.

בסוף השבוע תתפרסם הרשימה המלאה שבה מופיעים שרים, חברי כנסת, מנהלי ארגונים, פעילים חברתיים ומחוללי שינוי בחברה הישראלית.

במקום ה-15 ברשימה מוצב מנכ"ל התנועה למשילות ודמוקרטיה, יהודה עמרני שלפני 6 שנים ייסד יחד עם עו"ד שמחה רוטמן את התנועה. מאז פועלת התנועה לצמצום האקטיביזם המשפטי והתערבות היתר של בית המשפט העליון והיועצים המשפטיים בנושאי מדיניות.

לאחרונה בלטו מספר הישגים של התנועה בהם חשיפת יומני שופטי בית המשפט העליון והחוק שיזמה התנועה לחייב שופטים ופקידים בכירים להגיש הצהרות הון.

בתחילת מושב החורף של הכנסת צפויה מליאת הכנסת לאשר באופן סופי חוק נוסף שיזמה התנועה ולפיו שרים יוכלו להשפיע על זהות היועץ המשפטי למשרדיהם. את הצעת החוק הזו קידמה התנועה בשנה האחרונה בועדות הכנסת ובשיח הציבורי יחד עם ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד.

עמרני ציין, "הבחירה אכן משמחת ומלמדת על ההשפעה הרבה שמצליחה לחולל התנועה על השיח הציבורי ועל כללי המשחק כדי שמדינת ישראל תחזור להיות דמוקרטיה אמיתית בה רצונו של הציבור בא לידי ביטוי ולא רצונם וערכיהם האישיים של שופטים, פקידים וגורמים אחרים".

לדבריו "הפעילות היומיומית והמקצועית של צוות התנועה בעזרת הציבור ששותף ותורם, מוכיחה את עצמה. זו נקודת ציון חיובית ומכאן אנו ממשיכים עם המשימות החשובות שעל הפרק לשנה הבאה: בראשם שקיפות בבית המשפט העליון, שינוי הרכב הועדה לבחירת שופטים, חיזוק מעמד הכנסת כמפקחת על הפקידות ועל עבודת הממשלה והסדרת סמכויותיו של מוסד היועץ המשפטי לממשלה".

באותה הקטגוריה נבחרו גם עו"ד בעז ארזי היועץ המשפטי של תנועת רגבים ועו"ד ניצנה דרשן לייטנר מייסדת "שורת הדין" על פועלם של הארגונים הללו כמשפיעים על מדינת ישראל.