מנדלבליט בועידה
מנדלבליט בועידהצילום: יוסי זמיר דוברות לשכת עורכי הדין

היועץ המשפטי לממשלה התייחס אחר הצהריים (שלישי) בנאומו בועידת פתיחת שנת המשפט של לשכת עורכי הדין לביקורת על החלטת הפרקליט הצבאי הראשי לפתוח בחקירה נגד חיילי צה"ל בגין שני אירועי ירי בגבול רצועת עזה.

"אלה טענות משוללות כל יסוד ואף חסרות אחריות", אמר מנדלבליט, "החלטה זו של הפצ"ר התקבלה מתוקף תפקידו כמי שאחראי על שלטון החוק בצה"ל, ומתוקף אחריותו להורות על פתיחה בחקירה מקום בו קיים חשד סביר לביצוע מעשה עבירה".

"אלוף שרון אפק פועל באופן מקצועי וערכי, ומתוקף שיקולים משפטיים בלבד", קבע מנדלבליט, "הדבר נכון הן ביחס להחלטותיו על פתיחה בחקירה, והן ביחס להחלטות שקיבל על הימנעות מפתיחה בחקירה או על סגירת תיקי חקירה לגבי אירועים מבצעיים".

מנדלבליט התייחס בנאומו גם לעתירה בנושא כניסת בני משפחה מדרגה ראשונה של מחבלי חמאס לקבלת טיפול רפואי בישראל, וטען כי בפני המדינה לא עמד מלוא החומר שהיה בבסיס הכרעת השופטים.

"למרבה הצער, גם מקומו של בית המשפט העליון איננו נפקד מהתופעה הנפסדת אליה התייחסתי בדבריי – של התבטאויות החורגות מגדרה של ביקורת ראויה ולגיטימית, כולל שיח מאיים ותוקפני וניסיונות לדה-לגיטימציה של הכרעות שיפוטיות", טען מנדלבליט..