הפגנת הגמלאים: "זו הכרזת מלחמה"

גמלאי המשטרה והשב"ס הפגינו היום (רביעי) מול משרד ראש הממשלה בירושלים, במחאה על הצעת ההחלטה להעניק תוספת שכר לאנשי הקבע וגמלאי צה"ל בלבד ולא למשטרה, שב"ס, שב"כ ומוסד.

המפגינים שיבשו את התנועה בכניסה לירושלים, הפריעו לתנועת כלי רכב והבעירו צמיגים ליד משרד ראש הממשלה. בשלב מסוים הצליחו כמה מהמפגינים לפרוץ אל משרד ראש הממשלה. המאבטחים של המשרד הכריזו עוצר כניסות ויציאות. שרים התבקשו לא להתקרב למקום.

המחאה נערכת במקביל לישיבת הממשלה, והמפגינים מבהירים כי המחאה מתבצעת בשמם של עשרות אלפי שוטרים, אנשי שב"ס וגמלאים שלא יכולים להתאגד.

המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב "12 שנה רומסים את כבודנו וגוזלים את נפשנו" ; "לשוטרים אין גב" ; "אל תתגייסו למשטרה" ; "שר האוצר ממשיך לשקר לנו".

על פי דיווח של חברת החדשות, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן פנה לשרי הממשלה והביע את התנגדותו להחלטה. ארדן הסביר כי משמעות ההצעה היא אפליה ו"יצירת אבחנה בין משרתים בגופי ביטחון שונים".

"הצעת ההחלטה מנוגדת לעקרונות שהנחו את ממשלות ישראל בעשורים האחרונים בכל הנוגע לשכר משרתי וגמלאי גופי הביטחון, והיא נועדה לעקוף באופן בלתי ראוי את פסיקות בתי הדין לעבודה לצורך שיפור עמדות לקראת הכרעה בהליך משפטי תלוי ועומד", אמר ארדן.

העילה שבגינה התוספת משולמת רק לצה"ל היא "היעדר ביטחון תעסוקתי" בשל צמצומים שהתבצעו לאורך השנים, ולדברי השר לביטחון הפנים גם במשטרה קיים היעדר ביטחון תעסוקתי ועל כן גם לשוטרים יש לשלם את התוספת האמורה.