קמפוס בארה"ב
קמפוס בארה"בצילום: רויטרס

הנהלת אוניברסיטת אינדיאנה שבארה"ב מודאגת בגלל פוסט אנטישמי אנונימי, שטען כי חבורת "יהודים מעצבנים חצופים שעירים ומסריחים" הולכת ומשתלטת על הקמפוס.

האוניברסיטה פרסמה שלשום (שלישי) הודעת גינוי לפוסט. "השפה בה השתמשו הכותבים האנונימיים הללו היא מכאיבה ופוגענית", נאמר בו. הסטודנטים של אינדיאנה "יותר טובים מזה".

הפוסט פורסם באתר המוקדש של אחוות הסטודנטים (fraternities) בקמפוס. הוא נמחק, אבל צילומי מסך שלו המשיכו להסתובב בין הסטודנטים.

"אני לא רוצה להישמע גזענית או משהו", נכתב בו. "אבל למה יש פה כל כך הרבה יהודים באוניברסיטת אינדיאנה, מה קרה?... משתלטת עלינו חבורת יהודים מעצבנים חצופים שעירים ומסריחים... הבנות מתנהגות כאילו שהן כל כך מיוחסות ואם את לא יהודיה את לא יכולה להסתובב איתן או אפילו לדבר איתן... הן תוקעות בנו מבטים כאילו שאנחנו מתחתיהן ולא שוות שידברו איתנו".

חברי הנהלה נפגשו עם סטודנטים ביום שישי במרכז הסטודנטים היהודיים – ה"הלל" – ולדברי ראש המרכז, רביי סו סילברברג, "הם מאוד כועסים והם לוקחים את זה מאוד מאוד ברצינות".

סוכנות הידיעות JTA מסרה כי בקמפוס בלומינגטון של אוניברסיטת אינדיאנה לומדים כ-4,000 יהודים לתואר ראשון, המהווים כ-11 אחוזים מאוכלוסיית הסטודנטים.