סיגלית בצלאלי עם תמונת בתה
סיגלית בצלאלי עם תמונת בתהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר הודעת ערעור על קולת עונשם של אורן ורשבסקי, מהנדס המבנים שליווה את פרויקט הקמת גשר התאורה בטקס המשואות בהר הרצל בשנת 2012 ויצחק צוקר, אשר שימש כיועץ הבטיחות של הטקס.

גשר התאורה קרס בעת החזרות לטקס וגרם למותה של סגן הילה בצלאל ז''ל. השניים הורשעו בעבירת גרימת מוות ברשלנות ובשתי עבירות של חבלה ברשלנות, ובגין אלה גזר בית משפט השלום בירושלים על ורשבסקי 400 שעות לתועלת הציבור ופיצוי כספי, ועל צוקר נגזרו ארבעה חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות ופיצוי כספי.

כתב האישום עוסק באירוע התמוטטות גשר התאורה בהר הרצל במהלך החזרות לטקס הדלקת המשואות המסורתי בשנת 2012. ב-18 באפריל קרס גשר התאורה שהוקם על רחבת הטקסים בהר הרצל, כאשר ברחבת הטקסים נערכו חזרות לטקס המשואות. סגן הילה בצלאלי ז"ל נהרגה במקום ושני חיילים נוספים, נפגעו פגיעות רב מערכתיות קשות.

כתב האישום הוגש נגד שישה נאשמים בגין עבירות גרם מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות. ארבעה מבין הנאשמים הם חברת "עיצוב במה" ואנשיה, אשר הודו במיוחס להם במסגרת הסדר, הורשעו ועל שניים מהם נגזרו 6-7 חודשי מאסר בפועל ופיצוי כספי לנפגעי העבירה. שני הנאשמים האחרים - ורשבסקי וצוקר, הורשעו בתום ניהול ההליך בעניינם.

בהודעת הערעור טענה הפרקליטות כי בית משפט השלום גזר על הנאשמים עונש החורג באופן בלתי סביר לקולא מהעונש ההולם את חומרת העבירה אותה ביצעו בשים לב לתוצאותיה. הפרקליטות טענה כי "תוצאות מעשיהם ומידת רשלנותם הגבוהה של המשיבים מחייבים ענישה חמורה יותר, אשר תבטא באופן הולם את חומרת מעשיהם וכן תבטא עקרונות ענישה נוספים של הרתעה מפני התנהלות רשלנית".

בנוסף טענה הפרקליטות בהודעת הערעור כי "עניינם של נאשמי עיצוב במה (נאשמים 1-4 בכתב האישום המקורי) ממחיש טענות אלה. מדובר בנאשמים שהרכינו ראשם, הודו במעשיהם, לקחו אחריות עליהם ונשלחו לעונשי מאסר מאחורי סורג ובריח (נאשמים 2, 3 בכתב האישום המקורי). במסגרת גזר דינם קבע בית המשפט הנכבד, כי עונשם סביר וראוי ומצוי בתוככי מתחם הענישה ההולם בנסיבות המקרה.... המשיבים ניהלו את משפטם עד תומו ובהתאם לכך הם אינם זכאים להקלה בדין, אשר שמורה לנאשמים אשר הודו ולקחו אחריות על מעשיהם, על כל המשתמע מכך".