חיילות צה"ל חמ"ל תצפיתניות
חיילות צה"ל חמ"ל תצפיתניותצילום ארכיון: דובר צה''ל

ביום שישי האחרון, בשעות הערב, זוהה ערבי משחית את גדר המערכת סמוך לקלקיליה.

החשוד זוהה על ידי התצפיתנית סמל עמית לימור מחמ''ל צופים בחטיבה המרחבית ״אפרים״. כוח מגדוד ״קדם״ מוקפץ לנקודה, תופס את החשוד על חם ומעביר אותו לחקירה.

סגן הדר ממה, סגנית מפקד פלוגת איסוף בחטמ''ר אפרים, מספרת כי ״התצפיתניות שיושבות בחמ״ל 24/7 הן חלק שוטף ומרכזי בשמירה על ביטחון התושבים והגזרה. הן עובדות מסביב לשעון כדי לדאוג שהשקט לא יופר והכוח יגיע ברגע הנכון ובזמן הנכון לאן שהוא נדרש. זיהוי וערנות שלהן יכול למנוע אירוע גדול״.

קצין האג״ם של גדוד קרקל, רס״ן אביה הלל, מספר על זיהוי תצפיות מוצלח נוסף. ״במהלך סוף השבוע האחרון, לאחר מספר אירועי זריקות אבנים על כביש 443, נערכנו לאירוע נוסף של זריקת אבנים. כפי שציפינו, לקראת הערב הגיעו שלושה נערים למבתר מעל הכביש והחלו ליידות אבנים לעבר הרכבים.

''בעזרת הכוונה של התצפיתנית בחמ״ל ביצענו מרדף אחר החשודים עד שתפסנו אותם. החשודים הועברו לחקירה שם הודו במעשה ונשלחו למעצר".

עוד הוסיף כי "שיתוף הפעולה עם חמ״ל התצפיות מסייע לסגור אירועים רבים ומעניק יתרון נוסף לכוח בקצה. הלוחמים בגדוד קרקל פועלים כל העת לאורך הציר, באופן גלוי וסמוי בכדי לאפשר לכם התושבים, נסיעה בטוחה ושקטה על הציר. בנוסף אנו מקיימים פעילות ענפה בעומק הכפרים המקיפים את הציר בכדי לסכל את הטרור טרם יוצא ופוגש אזרחים״.

בגדוד האיסוף ׳ניצן׳ הפועל במרחב יהודה ושומרון, ישנם לוחמים המבצעית פעילויות מבצעיות ותצפיתניות שממוקמות בחמ״לים ברחבי הגזרה ומסייעות מסביב לשעון בשמירה על ביטחון התושבים ביהודה ושומרון.

הן יושבות מול המסכים שבחמ''ל, דרכם הן יכולות לראות מה קורה בגזרה בכל רגע נתון וכך להתריע כשהן מבחינות באירוע חשוד. הן

העיניים של הלוחמיםדובר צה"ל
שנמצאים בשטח ומכוונות אותן ברגע האמת.