תרומה אדירה לביטחון ישראל
תרומה אדירה לביטחון ישראלצילום: דובר צה"ל

תת-אלוף מוטי ברוך הועלה היום (חמישי) לדרגת אלוף בטקס חגיגי שנערך במחנה "רבין" (הקריה), תל-אביב. הטקס נערך במעמד שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ''ל רב-אלוף גדי איזנקוט.

תת-אלוף ברוך נכנס לתפקידו כמפקד הגיס המטכ"לי ובית הספר לפיקוד, שליטה ומטה מבצעי. ברוך כיהן כראש חטיבת תורה בהדרכה באגף המבצעים במהלך שלוש השנים האחרונות ויחליף בתפקידו את אלוף יוסי בכר אשר מילא תפקיד זה במהלך ארבע השנים האחרונות.

השר ליברמן אמר כי הוא "מודה לאלוף יוסי בכר שמסיים 35 שנות שירות בצה"ל. את תפקידך האחרון כמפקד גיס ביצעת באופן מאוד אחראי, בתקופה מאוד רגישה. אני מאחל בהצלחה בתפקיד לאלוף מוטי ברוך. אני בטוח שבאת כשיר ומוכן לתפקיד החשוב והמורכב הזה. מהיכרותי איתך העברת המקל תהיה קלה מאוד ואתה תיכנס מהר מאוד לנעליים הגדולות של אלוף בכר".

הרמטכ''ל איזנקוט אמר כי ''מה שמאפיין גם את יוסי וגם את מוטי, זה הניסיון הקרבי, הדוגמא האישית, הפיקודיות, האחריות והדוגמא שהם משמשים למפקדי צה''ל. יוסי, מסיים ארבע שנים בגיס 446, בהקמה של בית הספר לפו''ש, שתרם ותורם תרומה רצינית מאוד גם לחינוך של דור המפקדים הבא שלנו. כשאני מסתכל אחורה על השירות שלך יוסי, הוא שירות מרשים ביותר, של פיקוד על מיטב היחידות של צה''ל, בדרך כלל בקצה השפיץ.

''השם של יוסי הוא שם שמוכר בצבא עשרות שנים כמפקד נועז, עם דוגמא אישית, הולך קדימה, המודל שאנחנו רוצים כמפקד קרבי בצה''ל. אני מצדיע לך, בשם כל הפורום, על שירות מרשים ביותר, תרומה אדירה לביטחון מדינת ישראל''.

הרמטכ''ל הוסיף, ''מוטי שמקבל היום מקל, הוא מפקד מנוסה, שעבר את כל התפקידים המרכזיים שצה''ל יודע להציע למפקדים המצטיינים שלו. גם בתפקידו האחרון, מוטי השפיע מאוד על העשייה המטכ''לית, זה בא לידי ביטוי בהובלת כתיבה של אסטרטגיית צה''ל, הדוקטרינה של צה''ל, התפיסות המבצעיות, התרגילים המרכזיים של הצבא וזה היה לי אך טבעי להמליץ על מוטי לתפקיד מפקד גיס 446".

מפקד הגיס המטכ"לי ובית הספר לפיקוד ושליטה היוצא, אלוף יוסי בכר, אמר כי "בעוד מספר מועט של שבועות אסיים את תפקידי, ואלוף מוטי ברוך יחליף אותי. כל בוקר במהלך שירותי קמתי מחדש לשירות מלא, מספק ואתגרי. מבין הדברים הרבים אותם יכולתי להעלות בדברי בפניכם היום, רוצה אני להעלות על נס את שני ערכי צה''ל, הבולטים בראייתי – הדוגמא האישית והמקצועיות. שני ערכים בולטים אלה, לצד אחרים, הם שהובילו את דרכי לצד אהבת האדם ובעיקר אהבת פקודי.

''במעמד זה רוצה להדגיש את חשיבותו של הגיס המטכ"לי, שהיה ביתי בארבע השנים האחרונות ומשוכנע אני שכאשר יידרש תיווכח נחיצותו כדרג משמעותי בלחימה. מוטי, זו הפעם השלישית בה אנחנו מתחלפים, תמיד לקחת את היחידות ממני, וטיפסת איתן לגבהים חדשים", אמר בכר.

מפקד הגיס המטכ"לי ובית הספר לפיקוד ושליטה הנכנס, אלוף מוטי ברוך, אמר "אני עומד נרגש לזכות באמון ובאחריות הכבדה הכרוכה בקבלת התפקיד והדרגה. בחרנו בדרך של יותר משלושים שנים שבהן אנו עוסקים יומם וליל בביטחון עם ישראל ומדינת ישראל. זו דרך חיים, דרך הישר, דרך התובעת מאיתנו ומפקודינו לעיתים את המחירים הגבוהים ביותר.

''היכולת שלנו למסור את נפשנו זה למען זה, ובעיקר למען ההגנה על עם ישראל ומדינת ישראל, בכל שעה ובכל מקום הם מהערכים המובילים אותנו ואת צה"ל. ללא שותפות הדרך וההשפעה של כל אחד מכם, לא הייתי מגיע למעמד זה. לך יוסי, על חברות רבת שנים ותרומה אדירה לביטחון ישראל".