ינאי ויסמן הי"ד עם יעל
ינאי ויסמן הי"ד עם יעלצילום: באדיבות המשפחה

במכתב ששיגרה לשופטי רוצחיו של בעלה, ינאי הי"ד, מבקשת יעל ויסמן לגזור על הרוצח גר דין מוות.

את המכתב תקריא ויסמן בפני השופטים ביום רביעי הקרוב במסגרת דיון טרם הכרעת דינו של המחבל הרוצח.

נזכיר כי ינאי הי"ד נרצח כאשר הסתער בידיים חשופות על מחבל שהגיע עם חברו לבצע פיגוע דקירה בסניף 'רמי לוי' בשער בנימין. במכתבה לשופטים, המובא בעיתון 'ידיעות אחרונות' מגוללת יעל ויסמן בקצרה את קורות האירוע הטרגי בו הציל בעלה אדם מסכינו של המחבל:

"אבקש מכבוד השופט לקרוא את מכתבי, המבטא ולו במקצת את מה שעובר על משפחה אחת קטנה, אמא אלמנה ובת קטנה ושברירית, שכל מה שנותר להן מינאי שלהן הם זיכרונות, געגועים, ובעיקר חלל עצום וריק שהותיר אחריו ינאי שלנו שעוטר בצל"ש אלוף הפיקוד על מעשה גבורתו – גיבור במותו, אך בעיקר גיבור בחייו.

ינאי הגיע ראשון לזירה ונאבק במחבלים והדף את המחבל מהקורבן, ובכך הציל את חייו. במהלך הקרב מול המחבלים נדקר ינאי ונפצע פציעה קשה. בזמן הזה סוככתי על נטע בגופי כאשר מה שהתרחש היה ממש שורה מאחור. התחלתי לחפש את ינאי, רצתי בין שורות הסופר ומה שראיתי וחוויתי לעולם לא אוכל לשכוח. את כמויות הדם שהיו שם, את קולות הכאב".

עוד כתבה: "אני בטוחה שנטע תהיה גאה באביה כשתגדל. אני רוצה שנטע תגדל ותדע שאין מקום פה במדינה שלנו, בסביבה שלנו, לאנשים שפלים ורעים שבוחרים ברוע. ינאי הקריב את חייו, וכך גם נטע ואני מקריבות את חיינו כאן יום־יום, שעה־שעה, דקה־דקה, להמשיך ולחיות בלעדיו. אני פונה לבית־הדין, לכבוד השופט, שישית את העונש המרבי - עונש מוות, המגיע לרוצחים השפלים".