נשות השאלים
נשות השאליםפלאש 90

בית משפט השלום בירושלים שחרר היום (ראשון) את "נשות השאלים" שנעצרו בטענה כי "חטפו" את ילדיהם והזניחו אותם.

עורכי הדין איתמר בן גביר ויפעת יפה שייצגו את שתי הנשים הגישו לבית המשפט חומר סודי ממנו עולה כי בין שתי הנשים לבעליהם היו חילוקי דעות על אופן הלבוש של הנשים וההנהגות השונות ועסקן מהקהילה הוא ששכנע את הבעלים להתלונן נגד הנשים ולטעון כי הן "חטפו את ילדיהן".

עורכי הדין גם הוכיחו שמשטרת ירושלים ושירות הרווחה החזירו ילדים של אחרת לביתה והטענה כי הבית "מלוכלך ומוזנח" הסתברה כבעיתית שעה שהמשטרה החזירה ילד לאותו הבית.

השופט איתן כהן קבע שאינו סבור בוודאות כי המשיבות יודעות היכן נמצאות ילדותיהן וכן הוסיף כי העובדה שאחד הבעלים לא בארץ לא מאפשרת להתקדם בנושא זה. השופט קבע שכאשר אין הוכחה לטענה המרכזית יש להורות על שחרור.

במהלך הדיון נחשף גם שהנשים עברו חיפושים משפילים בתחנת המשטרה ובנווה תרצה ולא אפשרו להן להקפיד על מצוות ופגעו בכבודן.

בית המשפט קבע כי הנשים ישוחררו למעצר בית של חמישה ימים ויפקידו סך של חמשת אלפים שח

"טוב עשה בית המשפט ערב ראש השנה כאשר שחרר את הנשים שהן קורבן לעלילה ורדיפה. גם לטעמי הנשים הללו לבושות שונה והתנהלותן מעוררת שאלות, אך הפתרון הוא לא להמציא עליהן המצאות ולהכניס אותן מאחורי סורג ובריח. המשטרה חייבת להכיל את השונה ולקבל את האחר", אמר בן גביר.

עו"ד יפה הוסיפה, "מלכתחילה הנשים לא היו צריכות להעצר, אורחות חייהן אינן נחשבות כעבירה אנו חיים במדינה דמוקרטית וזכותו של כל אדם להחליט על אורחות חייו ולבושו".