פעילי BDS
פעילי BDSiStock

ד"ר שרונה אהרוני-גולדנברג, מומחית למאבק ב-BDS, אומרת כי החלטת ממשל טראמפ, לפיה פעילות נגד ישראל בקמפוסים השונים בארה"ב תיחשב לפעילות אנטישמית אסורה על פי חוק, תהווה מפנה בניסיונות להצר את צעדי הישראלים והיהודים באקדמיה האמריקנית.

"מדובר בהחלטה חשובה מאוד. פעילות החרם היום, שנראה כאילו ממש יש יד נעלמה מאחוריה והתחושה היא שהיא ממומנת על ידי גורמים טוטליטריים, פועלת להוצאת היהודים מהאקדמיה. יש פעילות של ממש נגד מרצים ישראליים ללא קשר לעמדתם או לדעתם אלא מעצם זה שהם ישראלים", אמרה אהרוני-גולדנברג בראיון ל'ישראל היום'.

לדבריה, "הפעילות אינה רק נגד מרצים ישראליים. אם אתה מרצה יהודי שמעלה בעולם פוסט בעד ישראל אתה תפוטר. זה לא משל, מרצים בארה"ב שפעלו נגד שבוע האפרטהייד פוטרו מהמוסדות שבהם לימדו. כך גם לגבי סטודנטים יהודים רבים שפשוט מרגישים לא טוב בקמפוס".

היא מוסיפה כי סקר שנערך האחרונה גילה קשר הדוק בין פעילות מרצים התומכים בחרמות נגד ישראל במוסד מסויים לבין עלייה תלולה בגילויי האנטישמיות באותו מוסד.

"יש תופעה של דחיקת היהודים מהאקדמיה, בארה"ב, בריטניה ואירופה.אין לנו נתונים מובהקים אבל משיחות רקע עם פעילים בקהילות היהודיות, עולה ההרגשה שיש יד נעלמה שפועלת להרחיק מרצים ישראליים, מרצים יהודים וגם סטודנטים יהודיים מהאקדמיה. ברגע שהאקדמיה מתחילה להיות סלקטיבית על בסיס גזע, דת ולאום זה אומר שהמצב קשה מאוד. האקדמיה מייצגת את האינטליגנציה של המחר של מנהיגי העתיד, ואם יש לשם חדירה של אנטישמיות אז חייבים להתעורר", אומרת ד"ר אהרוני-גולדנברג.

היא מציינת עוד כי "האנטישמיות הזו היא כנגד ישראלים וכנגד יהודים ללא קשר לעמדתם בסכסוך הישראלי-פלשתיני, החרם הוא גם על אנשי שמאל. עמדת ה-BDS היא שצריך להחזיר 5 מיליון פלסטינים אל תוך הקו הירוק ולחסל את ישראל".

"יש כאן אפליה, שנראה שהיא מנוהלת מרחוק וההרגשה שנשלחים בריונים ממדינות טוטליטריות ושהם ממומנים. הם כאילו מדברים על זכויות אדם אבל אלו יסמאות, וכשחופרים קצת רואים שיש כאן פגיעה בזכויות אדם של היהודים והישראלים בכל מקום. זאת בדרך אל הגשמת המטרה שלהם שהיא השמדת ישראל", היא מסכמת.