רותי חסנו
רותי חסנוצילום: אלירן אהרון

רותי חסנו, אלמנתו של אברהם אשר חסנו הי"ד שנרצח בפיגוע דריסה ליד חברון לפני כמעט שלוש שנים קוראת לבית המשפט הצבאי לשים סוף למשפט שלדבריה נמרח כבר שנים?

"לצערי לא מתייחסים ברצינות לרצח הזה, המשפט הזה נמשך כבר שנים ואין תוצאות. אנחנו דורשים לפחות שיהרסו את בית משפחת המחבל", אומרת האלמנה בשיחה עם ערוץ 7.

חסנו טוענת שהמשפט מתנהל בעצלתיים, "ארבעה חודשים אחרי הרצח כוח צה"ל נכנס לתוך חברון ועצר את המחבל, מאז המשפט הצבאי נערך לאט, העורך דין של המחבל מוצא כל פעם תירוץ אחר שלא להגיע, פעם הוא חולה או אמא שלו מתה. ככה לא מנהלים הליך. בית המשפט נכנע לתכתיבים שלו והוא עושה מה שהוא רוצה. אברהם נרצח והמשפט לא נגמר".

לדבריה המפגש עם המחבל ובני משפחתו קשה כל פעם מחדש, "קשה לנו לראות את המחבל ומשפחתו, השב"כ שומר עלינו במקום לשמור עליהם. אברהם נרצח וצריך לסגור את המשפט הזה כבר שלוש שנים וכל פעם המשפחה נסחטת מחדש. עוד שלושה שבועות יש לאברהם אזכרה, אלה ימים קשים ולשמוע כל פעם מחדש את המחבל מספר מה הוא עשה זה קשה".

חסנו דורשת לכל הפחות שיהרסו את בית המחבל, "אני עדיין לא יודעת מה יתנו לו, אין לי תשובות אבל קודם כל צריך להרוס את הבית של המחבל וזה עוד לפני שיש גזר דין במשפט הזה. עוזרים לנו כל מיני עורכי דין טובים ואנחנו מקווים שבשנה הזאת יהרסו את הבית והכלב הזה ימות, כך שלא נצטרך שוב להגיע לדיונים האלה. התקווה שלנו שהמשפט הזה יסתיים מה שיותר מהר".

שי גליק מארגון 'בצלמו' המלווה את המאבק מסר "צה"ל הפסיק להרוס בתי מחבלים באופן שיטתי. כזכור דו"ח ועדת שני קבע מפורש שהרס בתי מחבלים מציל חיי אדם. אני דורש משר הביטחון שיכנס לעובי הקורה וידאג להרס מיידי של כלל בתי המרצחים".