פעמון החירות והקשר לשנת היובלסרטוני ההסברה בשיתוף עם ארגון "בומרנג"

האבות המייסדים האמריקאים התבססו במידה רבה על מה שהם קוראים "הברית הישנה". כלומר, התנ"ך.

הם ראו את עצמם כעם הנבחר המודרני. אחד הרעיונות שהנחו אותם, גם בגיבוש החוקה האמריקאית, היה הרעיון התנכ"י של שנת היובל שאליבא דהאבות המייסדים האמריקאים הוא עיקרו של רעיון החירות שהם כה שאפו ליישם אותו, להבדיל מהשעבוד, אז, למלך הבריטי. מדובר על אותה תקופהשבה גם הוקם בארה"ב "פעמון החירות".

פעמון החירות נושא עליו משפט אחד קצר והמשפט הזה הוא מספר ויקרא, פרק כ"ה, פסוק 10,"וּקְרָאתֶם דְּרוֹר בָּאָרֶץ, לְכָל-יֹשְׁבֶיהָ",שזו השורה התחתונה של שנת היובל. וכדי להוסיף על המשמעות של שנת היובל, הרי מדובר פה על שנת ה-50, שהיא שנת החירות, ב-ה"א הידיעה, והנה יש לנו ארה"ב עם 50 מדינות. ואם זה לא מספיק, הרי מדובר ב-18 ערים ועיירות בארה"ב הקרויות "ירושלים".

הווה אומר, 18, ח"י, אבל לצידן עוד 32 עיירות וערים הנקראות "סיילם", כלומר, "שלם" בעברית, השם המקורי של ירושלים בתנ"ך. ‏18 ירושלים ועוד 32 סיילם, שוב פעם, מדובר פה על 50, כלומר, חזרה לרעיון הבסיסי של האבות המייסדים האמריקאים. ‏50, הלקוח משנת היובל התנ"כית וזה אחד היסודות המתחזקים את היחס המיוחד של הציבור האמריקאי ונציגיו בקונגרס כלפי המדינה היהודית. בשנת 1620, הגיעו המתיישבים הראשונים ליבשת החדשה. הם הגיעו מבריטניה, שנקראה על ידם, כונתה על ידם, "מצרים המודרנית".

הם בילו שמונה שבועות בחציית האוקיינוס האטלנטי והתייחסו לכך כ-"חציית ים סוף המודרנית". והיעד אליבא דאותם מתיישבים היה, "הארץ המובטחת המודרנית", "ארץ כנען המודרנית". מדובר על למעלה מ-20 בית אל,למעלה מ-50 שילה. נסעתי במדינת קולורדו ואחת הפניות מדרך המלך הייתה למדבר מואב.

נסעתי מהעיר סינסינטי לקליבלנד באוהיו. אחת היציאות הייתה להר גלעד במדינת אוהיו. מדובר, למשל, על ההשתרשות של הקשר המיוחד לרעיון של מדינה יהודית, כפי שראינו ב-1891, שש שנים לפני כינוס הקונגרס הציוני הראשון של הרצל.

ב-1891 גייס הכומר בלאקסטון חתימות של למעלה מ-400 מנהיגי קונגרס, מנהיגי סנאט, השופטים העליונים בוושינגטון, מושלים וראשי ערים. עצומה שקראה לממשלת ארה"ב לתמוך בהקמת בית יהודי בארץ ישראל. שש שנים לפני שהוקם הקונגרס הציוני הראשון על ידי הרצל.