הרב יהונתן יוסף עם אביו הרב יעקב יוסף זצ"ל
הרב יהונתן יוסף עם אביו הרב יעקב יוסף זצ"לצילום: אריאל רבינסקי

הרב יהונתן יוסף, נכדו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, מותח ביקורת חריפה על דבריו של יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, שאמר בראיון בגלי צה"ל כי את ההוראה להצביע בעד הסכמי אוסלו קיבל מהרב עובדיה.

"יש לנו הקלטות מפורשות של סבי, מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל בקולו, והתבטאויות ברורות שלו כי אריה דרעי הוא שגרר אותו לתמיכה בהסכמי אוסלו. צר לי שבציבור הספרדי והכללי אנשים מאמינים לעבריין מורשע ולא לסבי, הרב עובדיה זצ"ל", אמר יוסף.

לדבריו, "היום כולם יודעים כי תחזיותיו הקודרות של אבי הרב יעקב יוסף זצ"ל על הסכם אוסלו התבררו כנכונות. למרות ששילם מחיר יקר ברדיפות אישיות מכוערות על רקע התנגדותו להסכמי הדמים, אבא לא חשש מלהביע את דעתו דעת תורה וכך עושה גם אני הקטן בפרט שפוגעים כאן בסבא, באבא ובמורשתם".

עוד מדגיש יהונתן יוסף, המשמש כנציגו של אלי ישי בסיעת מאוחדים בראשות אריה קינג המתמודדת למועצת העיר ירושלים, "כולם יודעים שכשאלי ישי היה בסביבתו של סבי זצ"ל, הרב עובדיה פרסם מכתב נרגש למתיישבי יש"ע בו כתב בפירוש כי פסק הדין שנתן אודות 'שטחים תמורת שלום' אינו תקף כלל וכלל והסכם אוסלו בטל ומבוטל".

"הוא גם התנגד בצורה נחרצת להתנתקות כולל התנגדות נחרצת לפינוי יישובי מבודדים דוגמת נצרים", אמר יוסף.

"גם במקרה של פסק הנוגע לשטחים תמורת שלום בשטח ראינו שעד יום פטירתו הוא הורה לנציגי ש"ס להתנגד לכל ויתור על שטחים. אבי ואני התנגדנו נחרצות להסכמי אוסלו. מי יודע כמה היו יהודים היו בחיים, אם אריה דרעי היה דואג לדפוק על שולחן הממשלה ולהתנגד להסכם. לכל בר דעת לא ברור איך הסכמי האשליה, עם הסכנות הרבות הטמונות בהם כמו מתן אלפי רובים לשוטרים הפלסטינים והבאת אלפי רוצחים מטוניס לתחומי ארץ ישראל, לא גרמו לו לקום ולהזהיר מפני סכנה הנשקפת למיליוני יהודים", מסכם יוסף.