לרגל השנה החדשה, ניסים משעל שוחח עם שדרני רדיו 103fm על השנה שחלפה עליהם וביקש שיבחרו את איש השנה שלהם. רבקה מיכאלי בחרה במנכ"ל 'שוברים שתיקה' - אבנר גבריהו.

"גבריהו הוא בחור צעיר שלא הכרתי עד לפני חודשיים", הודתה רבקה, "מרב מיכאלי ערכה מסיבה לסיום הקדנציה ושם ניגש אלי בחור קצת ג'ינג'י. הוא שירת בצנחנים, בוגר אוניברסיטת קולומביה בארצות הברית ובעל תואר שני, שיכול היה לעשות קריירה מופלאה אבל בחר להקדיש את חייו למדינה הזאת ולהצטרף לארגון כל כך חשוב בעיני. אחרי שהכרתי אותו, אני יכולה לומר שאני מתפעלת מהפעילות הפטריוטית הזאת".

מיכאלי הוסיפה כי "אנשים כמוהו תורמים למדינה הרבה יותר ממה שאתה מעלה בדעתך. כל הקריירה והפעילות שלו היא סביב נושא כל כך כאוב וקשה, נושא לא מקובל ומאוד נכון".

רבקה מיכאלי מסמלת עבור אנשים בציבור הישראלי כ'שמאל קיצוני'. האם אנו חווים מהפך? "אני לא קיצונית", הסבירה מיכאלי. "אני לא רצה על הגבעות ולא כותבת קונטרסים. אני מצטרפת ואומרת בקול רם את מה שמאז ומתמיד הרגשתי, אבל לא יכולתי לומר כשעבדתי ברשות השידור".

"אין כאן עניין של ימין או של שמאל, אלא מדובר בהשקפת עולם. תמיד הרגשתי את הצורך לכבד אדם באשר הוא אדם. גם אבי היה איש אצ"ל שייצג את כל הכפרים הערביים שמסביב לירושלים ודאג להחזרת כל הזכויות שניסו לקחת מהם. סבא שלי היה גבאי, כך שאל תשימו אותי במשבצת של 'שמאלנית קיצונית'. אני 'עמך ישראל', תערובת ירושלמית ולגמרי ישראלית".

בשנה האחרונה הגיע ליתר שאת הדיון הציבורי סביב נוכחות ארגון 'שוברים שתיקה' במוסדות חינוך. מיכאלי טוענת, בניגוד להחלטה של שר החינוך נפתלי בנט, כי לארגון יש מקום. "למרות שחושבים שיש להוציא את 'שוברים שתיקה' מחוץ לחוק, אני חושבת שזו טובת הארץ. המוסדות שמבקרים אותנו צריכים להמשיך להתקיים כדי לשמור על צלמנו", אמרה.

אז, האם רבקהל'ה של 'סיבה למסיבה' ומדורת השבט נעלמה? לשאלת משעל בנושא, מיכאלי התעקשה שלא: "זו אותה אחת, רק שעכשיו צולים אותי עם כל מיני פוסטים וכותבים עלי שאני 'שמאלנית זבל'. אני אומרת לקהל שלי שזה נכון - ואז ממשיכה בדרכי. אני גם שרה כל הזמן את השיר שכתבה לי חברתי הטובה, נעמי שמר: 'לא יעלה על הדעת, המדינה משתגעת'".