כדורגל
כדורגלצילום: istock

במרחק נגיעה. אחרי שהפתיעה עם העפלה היסטורית אל ליגת העל בכדורגל, הפועל חדרה פתחה את עונת 2018/19 בסערה כשהייתה לקבוצה היחידה בליגה הראשונה שהחזיקה במאזן מושלם אחרי שני מחזורים.

אחרי ניצחונות על הפועל ת"א, שעלתה איתה אל ליגת העל מהליגה השניה, ובית"ר ירושלים, הערב (מוצאי שבת) הייתה חדרה רחוקה מרחק 5 דקות בלבד מסנסציה והיסטוריה אדירה - העולה הראשונה בעידן ליגת העל שפותחת עונת עם כל 9 הנקודות האפשריות, לאחר שלושה מחזורים בלבד.

לצערה, המזל הטוב והמוכנות הטקטית המצויינת לא עזרה להם כשבדקה ה-85 גידי קאניוק כבש לזכות מכבי פתח תקווה והשווה את התוצאה.

עם כל הכבוד לחדרה המפתיעה, הכתובת הייתה על הקיר: מלבד העובדה כי פגרת הנבחרות עושה שירות רע לקבוצות שנמצאות במומנטום חיובי, בכל שלוש הפעמים שהגיעה חדרה אל אצטדיון המושבה בעונה שעברה, היא סיימה בתיקו. כך קרה גם הערב.

אוסטין אג'ידה, שוערה של חדרה ששמר על שער נקי ב-16 מ-29 משחקי הליגה שלו מאז הצטרף להפועל חדרה, הצליח לשמור על שער נקי לכל אורך המשחק הערב מול פתח תקווה, עד שהגיע גידי קאניוק ומבישול יפה של לידור כהן קבע תיקו, חמש דקות לפני סיום המשחק.

עוד קודם לכן חלמה חדרה על ההיסטוריה כשבדקה ה-64 סלים עמאש ניצל טעות קשה של נאור פסר בכדי להעלות את הצפוניים ליתרון. לצערם הם לא החזיקו מעמד ופתח תקווה קבעה בכך כי אין קבוצה מושלמת העונה בליגת העל, כבר לאחר 3 מחזורים.

במשחק נוסף שהתקיים הערב במסגרת המחזור השלישי, נפרדו גם הפועל ת"א ובני סכנין בתוצאת תיקו 1:1. הפועל תל אביב שלא ניצחה את בני סכנין בשבעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות, ממשיכה במומנטום השלילי כשרק שער עצמי של גנאים בדקה ה-93 מנע ממנה הפסד נוסף העונה.

למעשה, זו הפעם השניה בלבד מאז אוקטובר 2014 שתל אביב כובשת בסכנין, כשגם הפעם הקודמת היה שער עצמי.