ברכות מחבר. קים ג'ונג ובכיריו
ברכות מחבר. קים ג'ונג ובכיריוצילום: KCNA KCNA, רויטרס

מתנה אישית וברכות מאבו מאזן הועברו לנשיא צפון קוריאה, קים ג'ונג און, במהלך חגיגות השבעים להקמתה של המדינה המבודדת.

את הברכות והשי העביר שר החוץ של הרש"פ, ריאד אל-מאלכי, במהלך פגישתו עם ג'ונג און, פגישה בה השתתפו גם סגן ראש נשיאות אספת העם העליונה, קים יונג דה, ושר החוץ הצפון קוריאני, רי יונג הו.

חוקרי מכון ממר"י מדווחים כי במהלך פגישה שנערכה בין אל-מאלכי וקים יונג דה, הדגישו השניים כי שני העמים, הפלסטיני והצפון קוריאני, מצויים בתנאים דומים ועומדים איתן לנוכח לחצים אמריקאים המופעלים עליהם. יונג דה אף ציין בפני מאלכי, כי ארה"ב היא "אויבת השלום" ואינה יכולה לתווך בתהליך השלום.

בממר"י מעירים כי אין זו הפעם הראשונה שבה מתקיימת חליפת ברכות ואגרות בין הנהגת הרש"פ למנהיגי צפון קוריאה. כך למשל, שלח אבו מאזן בשנים האחרונות אגרות ברכה לנשיא קים ג'ונג און לרגל "חג השחרור" של צפון קוריאה. כך גם העביר לאחרונה ג'ונג און, דרך השגרירות הפלסטינית במצרים, אגרת למחמוד עבאס בה בירך את עבאס והעם הפלשתיני "על מאבקם הצודק להחזיר את כל הזכויות הלגיטימיות שלהם להקמת מדינה פלשתינית עצמאית שבירתה ירושלים המזרחית". כמו כן שלח ראש נשיאות אספת העם העליונה של צפון קוריאה, קים יונג נאם, לאבו מאזן אגרת ברכה לרגל יום הכרזת העצמאות של מדינת פלשתין.

עוד מעירים חוקרי המכון ומזכירים כי ביוני 2018 פרסם ממרי תרגום מאמר של עאטף אבו סיף, דובר הפת"ח המתגורר בעזה, שהופיע ביומון הפלסטיני אל-איאם, בעקבות פגישת טראמפ - קים ג'ונג און, ב-12 ביוני 2018. במאמרו הציג אבו סיף את צפון קוריאה ואיראן כמדינות ששמרו על כבודן מול ארה"ב והקהילה הבינ"ל ולא חדלו לחתור אל יעדיהן, תוך שהן שורדות גינויים, סנקציות וחרמות בינלאומיים ומאלצות את העולם לשמוע את השקפתן ואף הביע צער על כך שהערבים לא לומדים מלקחי ההיסטוריה, ואינם פועלים כמו איראן וצפון קוריאה.