"הנדקר ירה ואז התמוטט"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לארי פולד הי"ד, תושב אפרת ואב לארבעה ילדים, שנרצח היום (ראשון) בפיגוע דקירה בצומת גוש עציון.

''בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים למשפחתו של ארי פולד ז״ל שנרצח היום בפיגוע בצומת גוש עציון. בכוחותיו האחרונים ארי נלחם בגבורה במחבל ומנע אסון כבד יותר. הוא היה אב נפלא לארבעה ילדים, שנאבק על האמת לטובת ההסברה הישראלית. יהי זכרו ברוך'', אמר ראש הממשלה.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר בעקבות הפיגוע "אני רוצה לשלוח את תנחומי העמוקים למשפחת פולד, לתושבי אפרת ולאנשי גוש עציון כולו, על הרצח המזעזע של ארי פולד. לצערי הרב, על אף העבודה העילאית של כוחות הביטחון לסיכול הטרור עלה בידי המרצח לבצע את הפיגוע הנתעב.

''אין לנו כיפת ברזל בפני הטרור. המאבק בטרור הוא מאבק קשה וארוך אך מדינת ישראל לא תרתע ממנו. לא תהיה תקומה לטרור כמו ארי, שגילה גבורה אדירה, ונלחם עד הרגע האחרון, גם אנחנו נרדוף את מבצעיו בכל דרך. יהי זכרו ברוך", הוסיף הנשיא.

"ביצענו מאמצי החייאה במשך כ-50 דקות"

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, אמר "אמריקה מתאבלת על ארי פולד, אזרח אמריקני שנרצח באכזריות בידי מחבל פלסטיני. הוא היה מגן נלהב של ישראל ופטריוט אמריקני". פרידמן הוסיף, "פולד ייצג את הטוב של שתי המדינות והוא יחסר מאוד, מי יתן ומשפחתו תנוחם".

ארי פולד הי"ד, נשוי למרים ואבא לתמר, נעמי, יקיר ונתן, בן 40, חבר כיתת הכוננות של אפרת. הוא הסתער לעבר המחבל לאחר שנדקר ואף ירה לעברו, אבל בבית החולים שערי צדק נאלצו לקבוע את מותו.

הלוויתו תתקיים בשעה 23:30 בבית העלמין בכפר עציון.

"אחי חי את חייו כגיבור ומת כגיבור. הוא היה גיבור עד הרגע האחרון", אמר הלל פולד, אחיו של הנרצח.

משפחתו של המחבל בן ה-16 טוענת כי הזהירה את מנגנוני הביטחון הפלסטינים שהוא יוצא לבצע פיגוע במערת המכפלה, והם לא תפסו אותו. "הודענו למנגנונים שהוא רוצה לבצע פיגוע", אמרו בני משפחתו של המחבל - חליל יוסף עלי ג'ברין, תושב הכפר יטא שבהר חברון.

ייתכן כי המשפחה חוששת מהריסת ביתה על ידי מערכת הביטחון בישראל, ולכן מיהרה לספר שעדכנה את מנגנוני הביטחון אודות כוונותיו של המחבל.