בית הנשיא, הערב
בית הנשיא, הערבצילום: קובי גדעון / לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה אירחו הערב (ראשון) את חוג התנ"ך ה-19 במסגרת מיזם 929, המציע קריאה קבועה בתנ"ך מזווית חברתית ישראלית.

המפגש התקיים בסימן "סליחה" לקראת יום הכיפורים. באירוע נשאו דברים נשיא המדינה, הרב בני לאו ופרקליט המדינה שי ניצן.

"בפתח דברי, אני רוצה לשלוח את תנחומי העמוקים למשפחת פולד, לתושבי אפרת ולאנשי גוש עציון כולו, על הרצח המזעזע של ארי פולד", אמר ריבלין, "לצערי הרב, על אף העבודה העילאית של כוחות הביטחון לסיכול הטרור, עלה בידי המרצח לבצע את הפיגוע הנתעב. אין לנו כיפת ברזל בפני הטרור. המאבק בטרור הוא מאבק קשה וארוך אך מדינת ישראל לא תירתע ממנו. לא תהיה תקומה לטרור כמו ארי שגילה גבורה אדירה, ונלחם עד הרגע האחרון, גם אנחנו נרדוף את מבצעיו בכל דרך. יהי זכרו ברוך".

בהתייחסו לנושא השיעור אמר הנשיא: ״כדי לסלוח צריך לשקול בכובד ראש את הפגיעה, לתרגל את החמלה. אבל הנקיפות, אינן מחשבה, הן רגש, בריא, אנושי. וכמו שצריך להקשיב לפעימות הלב כך גם צריך להקשיב לנקיפות המצפון, כדי לוודא שמערכות הנפש שלנו פועלות נכון פעולות כראוי. צריך להקשיב לנקיפות הקלות הללו, לתרגל את האנושיות שלנו. האם ההקשבה הזו תצמצם את מספר המעשים שאחריהם ניאלץ לבקש סליחה? אינני יודע. אבל אני בטוח שכל חבטה קטנה כזו שנדע לשמוע היא פעימת אנושיות שנוכל להגן עליה".

הנשיא הודה לעוסקים במלאכה ואמר: "אני רוצה להודות לכל אנשי 929, ובמיוחד לדוברים שלנו- הרב בני לאו, שי ניצן פרקליט המדינה, הגברת שירין נאטור חאפי מנהלת בית הספר אורט להנדסה ולמדעים בלוד, והרב ירמי סטביסקי מנהל תיכון הימלפרב- שתמיד עוזרים לנו להקשיב לנקישות הלב. אני רוצה לאחל לנו ולכל בית ישראל, שנה טובה וחתימה טובה".