שחקני נבחרת גרמניה חוגגים
שחקני נבחרת גרמניה חוגגיםצילום: FIBA

איבדה את זה. 23 נקודות, זהו היה ההפרש שעמד בין נבחרת הכדורסל של ישראל לגרמניה, הערב (ראשון) במסגרת המחזור השמיני של מוקדמות המונדובאסקט. 23 נקודות הפרש, במהלך הרבע השלישי, ובכל זאת איכשהו הנבחרת הישראלית הצליחה גם את זה להפסיד.

אחרי שהפסידה לגיאורגיה בבית, בהפרש מזערי והתרחקה מחלום ההעפלה לטורניר אליפות העולם בכדורסל, המונדובאסקט, הערב הנבחרת הישראלית בעטה לעצמה שוב בדלי כשאיבדה יתרון שיא בן 23 נקודות במהלך הרבע השלישי מול נבחרת גרמניה החזקה.

אם מהמשחק מול גיאורגיה הנבחרת הישראלית תזכור את המחצית השניה, הערב דווקא זו הראשונה הייתה מצויינת עבור השחקנים בכחול-לבן. הישראלים פתחו את משחק החוץ היטב כשקלעו 6 נקודות רצופות ללא מענה, הגרמנים עוד חזרו אבל המילה האחרונה ברבע הראשון הייתה של הישראלים - עם 21:18 לאחר 10 דקות ראשונות של משחק.

כשכוכבם הגדול, דניס שרודר האדיר היה על הספסל, פתחה הנבחרת הישראלית את הרבע השני מצויין. ריצת 17:0 בראשות נמרוד לוי ובר טימור הגדילו את ההפרש עד ל-20 נקודות, ובירידה להפסקת המחצית עמדה התוצאה על 54:35 לזכות הישראלים שהציגו את המחצית הטובה ביותר של הנבחרת בשנים האחרונות.

או אז הגיע המפנה. הנבחרת הישראלית עלתה ל-23 הפרש, איבדה את הצניעות ואת הדרך וממילא גם את היתרון. שאננות, יהירות, שחצנות והרבה עייפות הביאו להחלטות רעות בצד הישראלי, אותם הגרמנים ניצלו עד דק כדי לרדת לרבע האחרון והמכריע בפיגור בן 8 נקודות בלבד - 70:62.

כדור חוץ לזכות הגרמנים, בתום רבע אחרון צמוד ומותח, כשנותרו 0.4 שניות לסיום ובמצב של יתרון 2 נקודות לזכות ישראל, הגיע לכוכב הגרמנים דניס שרודר. זה סידר האלי הופ למקסימיליאן קלאבר שקבע 92:92 ושלח את שתי הנבחרות להארכה.

בהארכה העייפות כבר שיחקה תפקיד משמעותי, כמו גם השבירה המנטלית של הישראלים והגרמנים ניצלו זאת בכדי להפוך סופית את התוצאה ולנצח עם 98:112.

הנבחרת הישראלית שוב מאבדת את האפשרות להעפיל לאליפות העולם בכדורסל, ומאבדת את הראש בפעם המי יודע כמה. למרות הסגל הפצוע והחסר, נדמה כי אפשר היה להוציא יותר מהחבורה הישראלית ולעודד קטש, מאמן הנבחרת צריכות להיות תשובות טובות. בין כך ובין כך, הנבחרת הישראלית סוגרת לחלוטין את סיכוייה להעפיל למונדובאסקט.

קלעו לנבחרת גרמניה: דניס שרודר 30 נקודות, רובין בנצינג 24, מקסי קלבר 13, איסמט אקפינר 13, דנילו בארתל 11, אנדראס אובסט 8, מאיק צירבס 6, נילס גיפי 5, יוהאנס תימאן 2.

לנבחרת ישראל: ג'ייק כהן 23 נקודות, תמיר בלאט 16, נמרוד לוי 14, איתי שגב 14, יובל זוסמן 13, עידן זלמנסון 9, תומר גינת 5, בר טימור 4.