התפילות במתחם הקבר
התפילות במתחם הקברצילום: רועי חדי

אלפים נכנסו הלילה לקבר יוסף שבשכם לתפילה משותפת לפני יום כיפור ביום ח' בתשרי, היום בו נטש צה"ל את קבר יוסף בדיוק לפני 18 שנה, אירוע קשה בו כזכור דימם לוחם מג"ב מדחת יוסוף למוות תוך כדי מתקפה פרועה של ירי מצד ערביי העיר שכיתרו את המקום.

את הכניסה למתחם הקבר הובילו ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ויו"ר ועדת הכנסת, חבר הכנסת מיקי זוהר. דגן אמר במהלך הביקור את תפילת "אל מלא רחמים" לזכרו של מדחת יוסוף. הקהל הרב ענה אמן.

ח"כ מיקי זוהר אמר במקום: "לעבד נמכר יוסף. לצערנו הרב, בשל הסיטואציה החדשה שנוצרה, בעצם לעבד נמכר יוסף. הציון הזה לא בחזקתנו. הוא לא בידינו. את זה עלינו לשנות באופן המהיר ביותר. משום שאסור לנו להתפשר על הדברים הבסיסיים. של העם שלנו של ההיסטוריה שלנו. ביניהם קברו של יוסף הצדיק. אני מבקש מיוסף הצדיק, שיהיה מגן, בעד כל עם ישראל, ושבעזרת ה' ישמור על העם הזה נגד כל הקמים עליו ושהעם הזה ימשיך לעשות ולהצליח".

דגן הוסיף ואמר: "אנחנו מגיעים לכאן היום, בתאריך אור ל-ח' בתשרי. תאריך סמלי מאוד וקשה מאוד. היום לפני 18 שנה, התקבלה הפקודה המבישה, לברוח מקבר יוסף, והמקום הקדוש הזה ננטש, כשאנשי הרשות הפלסטינית, המחבלים במדים שרפו את המקום הקדוש הזה. אחד משלושת המקומות שאין אומות העולם יכולים לומר גזולים הם בידיכם. אנחנו באים לכאן היום באמירה ברורה. עוד יוסף חי. אנחנו עוד נשוב למקום הזה, וישיבת עוד יוסף חי שפעלה כאן תחזור למקום הזה, ודגל ישראל יחזור להתנוסס מעל המקום הקדוש הזה".

דגן הודה בדבריו למנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים בשומרון, שמנהלת את הכניסות לקבר יוסף, ולחיילי צה"ל ומפקדיו המלווים את הכניסות מדי חודש.