דורני ודילמוני עם השר לוין
דורני ודילמוני עם השר לויןצילום: דוברות מועצת יש"ע

שר התיירות, יריב לוין, נפגש היום (שני) עם מנהלי התיירות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן ועם נציגי מועצת יש''ע יו''ר מועצת יש''ע חננאל דורני ומ''מ מנכ"ל מועצת יש''ע יגאל דילמוני.

במפגש נטלו חלק מוריה פרויינד מהר חברון, משה ברוס מגוש עציון, משה רונסקי ומאיה ווינר מבנימין, אורית הרשטיג כהן ממגילות והוא נועד לסכם את השנה החולפת בתיירות והפרוייקטים שנעשו, ולבחון את המשך הפיתוח התיירותי באזור לשנים הבאות.

השר לוין אמר כי "התיירות ביהודה ושומרון נמצאת בתנופה אדירה. עם כניסתי לתפקיד יזמתי מהלך היסטורי כאשר בפעם הראשונה ניתנים מענקים ליזמים המקימים בתי מלון ביהודה ושומרון, בשיעור השווה למענק הניתן באזורי עדיפות תיירותיים".

"לצד זה, תוקצבו בשלוש השנים האחרונות פרויקטים תיירותיים רבים ומשני מציאות בכל יהודה ושומרון בתקציב כולל של למעלה מ-40 מליון שקלים, דוגמת מרכזי המבקרים בשילה הקדומה ובשומרון, פיתוח ושדרוג המכלול התיירותי בסוסיא, פיתוח סביבת האלון הבודד בגוש עציון ופרויקטים רבים נוספים", הוסיף השר לוין.

הוא ציין כי יש כעת חלון הזדמנויות לבצע מהלכים גדולים בענף התיירות. "זו שעת רצון שבהחלט צריך לנצל אותה. אנחנו נמשיך לקבע ולתקצב את הפעילות שלנו ביהודה ושומרון ולקבוע עובדות בשטח".

יו''ר מועצת יש''ע, חננאל דורני, אמר כי "ב-15 השנים האחרונות יש צמיחה אדירה בתיירות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. זהו חלק הנורמליות שאנחנו מביאים לאזור, שמגיעים לכאן ורואים את האתרים היפהפיים שלנו כאן במרחב. התמיכה שהמשרד נותן לתיירות ביהודה ושומרון היא רבה ומבורכת ואנחנו מודים לכם מאוד".

מ''מ מנכ''ל מועצת יש''ע יגאל דילמוני הוסיף, "אנחנו שמחים שהתיירות בחבל ארץ התנ"ך צומחת כמו בשאר חלקי הארץ. יש צורך גדול להשקיע בתכנון לטווח הארוך בפיתוח אתרים בעידוד יזמים ובשיווק. אנחנו מודים לך על חום הלב והאהבה שלך לארץ ישראל, על קידום התיירות יחד עם עמידה נחושה למען ההתיישבות ולמען מדינת ישראל".