ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, מביעה הזדהות מוחלטת עם יהודי בריטניה ומגנה את האנטישמיות נגדם.

בנאום בפני ''המגבית היהודית המאוחדת'' בלונדון סיפרה מיי כי חשה "בחילה" כאשר נחשפה לסקר ולפיו 40% מיהודי בריטניה שוקלים לעזוב את ארצם אם מנהיג מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין ייבחר לראשות הממשלה.

״מחליא אותי שמישהו חושב כך בארצנו״ אמרה מיי, ״איני מפחיתה מחשיבות האיום מצדם של אלה המקדמים אנטישמיות או שנאה מכל סוג שהוא ולא מהטבע הממאיר של מה שהם אומרים או מאמינים בו. אין הצדקה לאנטישמיות - לא קומדיה, לא סטירה ולא אירוניה״.

לדבריה, ״אחד ההיבטים המחליאים ביותר של האנטישמיות המנסה לטעון שישראל היא מפעל גזעני... הם אותם קולות הפועלים להפריד את הקשר בין היהודים בגולה בארצנו לבין ישראל״.

״באתי הערב הנה כראש הממשלה של ארצנו כדי לומר לכם שאני עומדת לצדכם״, הדגישה מיי, ''אני עומדת לצד ישראל כביתם הלאומי של היהודים ואני עומדת לצד כל הקהילה היהודית בבריטניה.

''אחרי ההתקפות על שארלי הבדו והסופר כשר בפריז באתי להנהגת הקהילה היהודית בבריטניה כדי לעמוד לצדכם מול הזוועה הזו ולומר je suis juif. ואל מול כל סוג של שנאה כלפי העם היהודי - בכל אופן ובכל מקום, מעבר לימים או כאן בארצנו, אני אומרת באותה נחישות: je suis juif''.