הזמר והיוצר רמי קליינשטיין מחדש את הניגון החב"די הוותיק 'אנא עבדא', בביצוע ובעיבוד ישראלי – עכשווי, בהפקתו המוזיקלית של נאור כרמי.

זו הפעם השניה בה קליינשטיין לוקח חלק בפרוייקט 'צמאה', זאת לאחר שביצע את השיר 'א-לי אתה ואודך' בצמאה 2, ביצוע שזכה למאות אלפי צפיות והאזנות, כחלק מדיסק שזכה באלבום זהב.

מילות הניגון:

אֲנָא עַבְדָּא דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא,
דְּסָגִידְנָא קַמֵהּ,
וּמִקַּמֵּי דִּיקָר אוֹרַיְתֵהּ,
בְכָל עִידָּן וְעִידָּן.

תרגום:

אני עבדו של הקדוש ברוך הוא,
המשתווה לפניו,
ולפני כבודה של תורתו,
בכל עת וזמן.

(מתוך התפילה הנאמרת בפתיחת ארון הקודש, להוצאת ספר תורה. מקורה בספר הזוהר)

בבית מדרשו של הרבי מליובאוויטש נהגו לשיר ניגון זה בעת פתיחת ארון הקודש, להוצאת ספר התורה. מפעם לפעם היה הרבי מעודד את השירה בתנועת יד עולה ויורדת על דוכן התפילה. מי שנכח במעמד זה זוכר אותו כעוצמתי במיוחד, כאשר קהל אלפים שר יחד "אנא עבדא דקודשא בריך הוא", והשירה עולה וגוברת וסוחפת את כל הנוכחים.

הניגון נרשם מפי החסיד ר' שניאור זלמן (הלוי) לוין (כפר-חב"ד) והתקבל בקרב החסידים לפני כשמונים שנה.

האלבום החמישי בסדרת ''צמאה'' יצא רק בעוד שנה, אולם בהפקת ''צמאה'' כבר מתכוננים לאירועי י"ט כסלו בבנייני האומה.

פרוייקט צמאה צמח כסדרת הופעות המוניות, התוועדויות מוזיקליות שהן חלק מאירועי י״ט כסלו - ראש השנה לחסידות, הנחגג מדי שנה – בבנייני האומה, בירושלים. הפרוייקט, המפגיש חומרים וניגונים חסידיים עם יוצרים מכל הקשת התרבותית היהודית/ישראלית - זכה להצלחה יוצאת דופן והוליד סדרה של אלבומים ייחודיים שהגיעו למעמד של אלבומי זהב ופלטינה, לצד ערוץ יו-טיוב מצליח ועוד.

''צמאה'' מפגיש מבצעים ויוצרים חדשים ומרעננים עם ניגוני חב״ד מסורתיים. עד כה השתתפו באלבומים השונים היוצרים והזמרים אביתר בנאי, נתן גושן, חנן בן ארי, דוד דאור, רמי קליינשטיין, קובי אוז, קובי אפללו, ישי ריבו, שלמה גרוניך, אמיר דדון, עידן רפאל חביב, יונתן רזאל, שולי רנד, אריאל זילבר, אברהם פריד, שי צברי ועוד. את כל ארבעת האלבומים הפיק ועיבד נאור כרמי.