אני כואב ובוכה מההסכם הארור הזהאלירן אהרון

לוחם הלח"י והסופר עזרא יכין, מודאג מהסכם אוסלו, גם 25 שנים אחרי חתימתו ומצהיר כי השפעתו הרעה ותוצאותיו מורגשות בכל יום ויום.

בראיון לערוץ 7 הוא נזכר בימים שלאחר חתימת ההסכם. "קיבלתי הלם. לא רק מההסכם אלא מהתגובה אליו. העובדה שלא קמו כל מי שמאמינים בתורת ישראל לזעקה ולעצור את זה באופן מיידי, הדאיגה אותי. הייתי בטוח שהרבנים הראשיים יעשו קריעה.

''כשראיתי שאין תגובה, שאלתי את עצמי 'מי יחיה ומי ימות מההסכם הזה'. ידעתי את התוצאות מראש. המונים נרצחו, אוטובוסים התרסקו. לא רק שעם ישראל לא קם וזעק, באו מצד ימין, אנשים כמו בנימין נתניהו והשלימו את הפשע בהסכם וואי - כששר החוץ באותו הסכם היה אריאל שרון".

יכין מספר כי הופתע מחולשת חלקים גדולים בעם אל מול ההסכם. "עם ישראל החריש. אנחנו יודעים לצעוק נגד היועץ המשפטי, בעניינים של הירוקים, על החרדים שלא רוצים להתגייס. על הדבר הזה לא קמה צעקה - והעונש הצפוי בא. עד היום, אני כואב ובוכה. כמה מהחברים, המכרים והילדים שלהם התרסקו בגלל ההסכם הזה?".

לדבריו הזרעים לאוסלו נזרעו שנים רבות לפני. "מי שהתחיל בדבר הנורא הזה היה בגין שמסר את סיני. הקב"ה נתן לו שם ברכה בסיני. קיבלנו שם דברים מן המוכן. משם אף מעצמה לא היה יכולה לאיים עלינו. זה היה המפתח של המזרח התיכון. את כל זה למסור ולתת זכויות לאויבים שלנו?".

"אחר כך זה המשיך. החריבו את גוש קטיף. החריבו את עמונה, מגרון, נתיב האבות ובעוד מקומות. להרוס בתים של יהודים שהקימו אותם לא רק מכספם אלא בדם ליבם ובשביל מי?", הוא תוהה.

עזרא יכין מסיים בתקווה שאם עם ישראל לא עוזר לעצמו, בורא העולם יעזור לו. "אני עוד לא הפסקתי לבכות על התוצאות של אוסלו. אני פוגש אנשים ומחייך, אבל בליבי בפנים אני כל הזמן בוכה על כל מה שעוללו לנו. אני מתפלל לקב"ה שיסלח לעם הזה על המנהיגות שהקימו לנו. שיסלח לעם הזה על ששתק על כל המעללים שעוללו לנו.

''מספיק עם הקרבנות שהקרבנו. גם אם העם לא מבין ואם אין למנהיגים את השכל להגיב על מה שצריך, אני מתפלל שהקב"ה יתחשב באנשים הטובים שאוהבים את ארץ ישראל, נלחמים עליה ושופכים את דמם עליה".