השכרת רכב
השכרת רכבצילום: ISTOCK

ביחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות התקבלה פנייה ממנה עולה חשד כי חברת באדג'ט ישראל ביצעה עבירה לפי חוק איסור הפליה לאחר שהתברר כי בהודעות דואר אלקטרוני שהופצו לעובדי החברה הנחתה ההנהלה להפלות באופן גנרי אזרחים מקבלי שירות מהציבור הערבי.

בין היתר נכתב לעובדי החברה כי "בימים האחרונים נגנבו מספר רכבים בדרום. בנוסף חזרו רכבים ניזוקים... הוחלט באופן חד משמעי, שרוצים למנוע הפסדים ולכן אנו לא משכירים רכבים בכלל ללקוחות מהמגזר הערבי בסניפים באר שבע ואשדוד".

במכתב ששלח היום (ה') ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, עו"ד אווקה זנה, למנהל חברת באדג'ט ישראל, מוני בר, מציין עו"ד זנה כי "אחד הביטויים המובהקים של התנהלות גזענית היא הכללה וכתוצאה מהכללה זו- נקיטת מדיניות ענישה קולקטיבית. ככל שהדברים נכונים, החברה החליטה למנוע מתן שירות ציבורי לאזרחים ערבים ולהתעמר בהם בשל מוצאם. התייחסות שלילית זו לאזרחים ערבים, באופן מכליל, מציגה מצג כאילו כלל הציבור הערבי בעייתי, ונקיטת ענישה קולקטיבית זו היא פסולה וגזענית".

בנסיבות הדברים דורש עו"ד זנה מהחברה להפסיק לאלתר כל הפליה כלפי אזרחי המדינה ממוצא ערבי בפרט וכלפי כל אדם בכלל, ולהוציא הנחיה ברורה כי אין להפלות שירות על רקע גזעני.

במקביל, היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות פנתה למפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, בבקשה שיורה על פתיחה בחקירה נגד חברת באדג'ט בגין חשד לעבירה לפי חוק איסור הפליה.