מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, התריע היום (שישי) בפני תושבי רצועת עזה כי אם לא יפסיקו להיגרר לפעולות הטרור הימיות של ארגון חמאס, מרחב הדיג עלול להצטמצם.

המתאם הודיע זאת באמצעות ״התמונה המלאה״, וידאו-בלוג חדש שהושק לאחרונה ובאמצעותו הוא מנהל שיח ישיר בערבית עם תושבי הרצועה. הפעם הוידאו-בלוג עסק בנושא ענף הדיג ברצועת עזה.

״שלום לכם, השבוע אני רוצה להציג לכם את התמונה המלאה ביחס למתרחש בחופי עזה", אמר האלוף,
''לאחרונה הודענו בעמוד אלמונסק על הרחבת שטחי הדיג ברצועת עזה מ-3 מייל ל-9 מייל. הרחבת שטחי הדיג משרתת למעלה מ-250 אלף איש שמתפרנסים מענף חשוב זה.

''בעקבות זאת חלה עלייה של כ-50% ברווחי הדיג ביחס לתקופה המקבילה טרם ההרחבה. השינוי גם הוביל לקפיצה דרמטית בכמות הדגים שמשווקים, והביא להוזלת מחירם בכ-50%. אולם לפריחה בתחום הדיג נשקפת סכנה ממשית: ארגון הטרור חמאס מנצל את הדייגים העזתים שעובדים לפרנסתם ומאלץ אותם להשתתף בפרובוקציות ובהפרות סדר שמתרחשות במרחב הימי.

''אני רוצה להעביר מסר ברור וישיר: לא נעבור לסדר היום על הפרובוקציות במרחב הימי. נפעל ביד קשה כלפי מפרי הסדר גם במרחב הימי, ואם המצב יימשך, נצמצם חזרה את מרחב הדיג ל-3 מייל''.

מתאם הפעולות בשטחים הדגיש בפני העזתים: ''הפרות הסדר שאותן מעודד חמאס במרחב הימי בעזה, עלולות לפגוע פגיעה קשה בפרנסתם של הדייגים העזתים וברווחתם של תושבי הרצועה. במקום לתת יד להתגרות בוטה זו, בואו נשמור על היציבות הביטחונית שמאפשרת את פיתוח הכלכלה הפלסטינית ברצועת עזה".