משה חוגג, ניצח גם ביציעים
משה חוגג, ניצח גם ביציעיםצילום: פלאש 90

רק בגלל הרוח. כבר הרבה זמן עבר מאז הפסידה בית"ר ירושלים לבני סכנין, ובכל זאת, עד לשריקת הסיום הערב (שני), שום דבר לא היה בטוח. ככה זה כשאין טביעת אצבע של מאמן, כשקבוצה נראית לא מאומנת, שהכל מבוסס על יכולת אישית והרבה מזל ובעיקר קהל אחד אדיר.

אחרי שהשיגה במחזור שעבר את הנקודה הראשונה העונה בתיקו עם הפועל חיפה, אירחה הערב בית"ר ירושלים את מועדון הכדורגל של בני סכנין, שהגיעו לראשונה מזה שנתיים עם אוהדים לבירה, לאור ההסכם החדש בין שני המועדונים.

אמנם היו חמישה שערים במשחק, אבל גולת הכותרת ממנה יצאו ראשי הכדורגל בארץ מהמשחק הייתה התנהגותם המופתית של אוהדי בית"ר שגם ניסיונות לפרובוקציות מצידם של אוהדי סכנין ושחקנם מוחמד גדיר לאחר כיבוש השער, לא נענו בקריאות גזעניות וקללות ואלה דחפו ועודדו את קבוצתם ללא הפסקה.

עידן ורד פתח את מסכת הכיבושים עם שער נוסף העונה במדי בית"ר לאחר בישול של אור אינברום שהתכבד בשער השני ואפונסו טיירה כבש את השלישי והראשון שלו בישראל. בית"ר לא הייתה רחוקה להפסיד את המשחק אבל הדחיפה והעידוד של הקהל האדיר הקשתה על שחקני סכנין. משה חוגג הבעלים של בית"ר שנכח עם בנו הקטן ביציע המזרחי הערב יכול לשמוח - גם התדמית קיבלה תפנית חיובית רצינית עם התנהגות הקהל שהוכיח שהוא לא אלים וגזען וגם שלוש נקודות ראשונות העונה ועליה אל מעל הקו האדום אחרי ניצחון בתוצאה 2:3.

קבוצה נוספת שניצחה הערב במסגרת המחזור ה-4 בליגת העל בכדורגל היא הפועל חדרה הקטנה. אחרי שהפתיעה את הפועל ת"א ובית"ר וסיימה בתיקו עם מכבי פ"ת במחזור שעבר, הערב חדרה חזרה לנצח עם 2:0 על הפועל חיפה. שני השערים לזכות חדרה נכבשו בדקות הסיום של המשחק, הדקה ה-85 ו-90 ובכך נצמדה למכבי ת"א שבמקום הראשון בטבלה. חדרה כבר לא מפתיעה.

אדומה נוספת שהתקשתה הערב ועדיין לא השיגה ניצחון ראשון העונה היא דווקא האלופה מבירת הנגב, הפועל באר שבע. אחרי קיץ נוראי, התנהלות מקצועית רעה ומסע רכש מעניין ביותר, באר שבע לא הצליחה להתעלות מעל בני יהודה ורצף החמצות קבע תיקו 0:0 שהוריד את האלופה באופן זמני אל מתחת לקו האדום.