רשת "פוקס ניוז" השמרנית השיבה אש, בשעות האחרונות, מול המתקפה הדמוקרטית הפמיניסטית נגד השופט ברט קוואנו, המועמד של דונלד טראמפ לנשיאות.

התקשורת דיווחה עד כה על שתי נשים שטענו שקוואנו ביצע בהן מעשים מגונים לפני יותר מ-30 שנה, בעוד שקוואנו הכחיש את הדברים נמרצות.

מגיש "פוקס" טאקר קרלסון הביא מדבריה של הסנטורית הדמוקרטית מייזי הירונו מהוואי, שהפנתה האשמה נגד כלל הגברים. לדבריה, "הגברים" הם אלה שמבצעים את עבירות המין באופן כללי, והיא קראה להם "לסתום את הפה".

אל מול העובדה שעדויות הנשים מלאות בספקות וקשיי זיכרון, הירונו טענה שהדברים לא מתרחשים בבית משפט רגיל אלא "בבית משפט של אמינות".

לדברי הירונו, "לא רק שצריך להקשיב לנשים כמו ד"ר פורד, שהתייצבה באומץ – אלא יש להאמין להן".

כמו בימי הביניים

קרלסון הסביר כי בעוד שכללי המשפט והצדק של העולם המערבי קובעים שהמאשים הוא זה שצריך לבסס את אישומיו, הרי שבגישה הפמיניסטית הרווחת, הנאשם הוא זה שצריך להוכיח את חפותו, בדומה למשטרים בימי הביניים. פוליטיקאים מהשמאל מתקיפים בימים אלה את יסודות מערכת המשפט, הזהיר.

דבריה של הירונו, אמר, חסרי תקדים בחומרתם. פירושם ש"כל הגברים אשמים, לא משום שהוכחה אשמתם, אלא בגלל שהם גברים... הם אשמים במהותם... יש להאמין לכל הנשים... הראיות אינן רלבנטיות".

נשאלת השאלה, במה שונה קרלסון מכל פרשן אחר? הרי המחשבה על תקיפה חזיתית נגד הפמיניסטיות מעבירה רעד וחלחלה בגוו של כל אדם שפוי בזמננו. ובכל זאת, קרלסון העז לומר את דבריו, וכמוהו מגישים ופרשנים אחרים ברשת "פוקס", ולא רק שם.

במדינת ישראל, קשה לחשוב על אנשי תקשורת שמוכנים להסתכן בצורה כזו.

בדרך לסוציאליזם?

אז מה שונה בארה"ב, וברשת "פוקס"? השאלה נשארת פתוחה בשלב זה. ייתכן שהדברים קשורים לעובדה שהשמרנים בארה"ב חשים – וקרלסון אף אמר זאת – שאם הרפובליקנים לא יצליחו להביא לאישורו של קוואנו כשופט, הרי ששום מינוי שלהם כבר לא יצלח.

קוואנו לא נחשב קיצוני בשמרנותו, והוא נשוי למי שהיתה מזכירתו האישית של הנשיא ג'ורג' בוש הבן. הוא נחשב למשפטן מבריק ולכאורה, מינויו היה אמור להיות מאושר ללא בעיות מיוחדות. כעת יש מי שאומר שאם מועמדותו של קוואנו תיפסל, הרפובליקנים יצטרכו למנות במקומו מועמדת אישה – וגם זה, בהנחה שלא יאבדו את הרוב בסנאט בבחירות של נובמבר.

התחושה של רבים היא שהקרב על קוואנו הוא קרב גורלי לגבי עתידה הפוליטי של ארה"ב. קרלסון התריע כי אם הדברים יימשכו כפי שהם כיום, הרי שארה"ב מצויה בדרך להפוך למדינה סוציאליסטית בעוד כמה שנים.

קרלסון תקף את הרפובליקנים, שפוחדים, לדבריו, להילחם כראוי להגנת קוואנו. הוא הזהיר אותם שהפחדנות שלהם עלולה להוביל למפלה בנובמבר.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.