צפת
צפתצילום: דוד כהן, פלאש 90

הציבור החסידי בצפת מריץ מועמד לראשות העיר.

בערב חג הסוכות פורסמה הבהרה ביומונים החסידיים לפיה יו"ר אגודת ישראל בעיר, נחמן גלבך, הוא מועמד לראשות העיר בהסכמת הציבור החרדי.

"לקראת הבחירות לרשויות המקומיות שתתקיימנה בחודש הבא בעז"ה, החליטו הסיעות השונות המייצגות את הציבור שומר התורה והמצוות בעיה"ק צפת להציב את ראש רשימת 'אגודת ישראל' בעיר, הרב נחמן גלבך, כמועמד מטעמן בבחירות לראשות העיר", לשון הדיווח.

גלבך החל לכהן כחבר מועצת העיר לפני כחמש שנים, לאחר הבחירות האחרונות לרשויות המקומיות. לטענת אנשיו, הניסיון המקדים שצבר בעשייה הציבורית סייע לו להצליח במועצת העיר והוא ביצע שינוי גדול בתחום החינוך החרדי עליו הופקד.

"לאחר עשרות שנים בהן לא נבנתה כיתת לימוד חדשה אחת למגזר החרדי, הוביל הרב גלבך למהלך של בניית עשרות כיתות שכבר אוכלסו במהלך הקדנציה הנוכחית, ועוד כמה וכמה מבני חינוך שנמצאים בשלבים שונים של בנייה, תכנון ופיתוח, לאחר שכבר הוקצו עבורם כל התקציבים הנדרשים והתקבלו כל האישורים העירוניים והממשלתיים לבנייתם", אמרו.

במהלך הקיץ האחרון נעשו פעולות לגיבוש גוש חרדי שיכלול את כל הסיעות החרדיות והדתיות יחד עם קהלים נוספים, ובימים האחרונים נחתמו הסכמים בין הרב גלבך ורשימת אגודת ישראל לבין סיעות חב"ד ותקומה, שיחד עם אגודת ישראל מיוצגות כבר כיום על ידי חמישה נציגים במועצת העיר, מתוך 15.