אוהדי הפועל (ארכיון)
אוהדי הפועל (ארכיון)צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

אחרי שאוהדיהם גרמו אמש להפסקת משחק הגומלין במסגרת השלב הראשון של מוקדמות מפעל ליגת האלופות של פיב"א, הגיבו היום (שלישי) מועדון הכדורסל של הפועל ת"א לאירוע האלימות אמש כנגד מאבטחי המשחק בבלגיה.

"במהלך המשחק אתמול אירעה תקרית בין אוהד מקומי לג'ונתן הולמס, כשהאוהד דחף את הולמס לאחר שזה כמעט ונפל עליו במהלך המשחק. לאחר התקרית, ירד אוהד מיציע הפועל, אשר אוכלס באוהדים ישראלים ואוהדים בלגים שבאו לתמוך בקבוצה, והחל להתעמת עם אותו אוהד של שרלרואה. מיד לאחר מכן, החל עימות מכוער במהלכו הושלכו כיסאות ובקבוקים לעבר כוח האבטחה, ופוזר גז מדמיע רב על ידי כוחות האבטחה. שופטי המשחק הורו על פינוי כל היציע כתנאי לחידוש המשחק וכך נעשה".

אמנם אף אחד מהאוהדים האדומים לא נעצר אמש לאחר אירוע האלימות בשיאו השליכו אלה כיסאות לעבר המאבטחים שלא נותרו חייבים וריססו גז מדמיע ביציע, אך אלה עשויים להביא קנס כספי כבד ועונשים קשים כנגד המועדון התל אביבי.

במועדון התל אביבי מודעים לסכנה ולעונש הקשה הצפוי להם, ובניגוד לשנים האחרונות בהם לא פעם התנערו מאחריות כלפי התנהגות אוהדיהם, הפעם לקחו אחריות ואמרו בתוקף רב כי "הנהלת המועדון מגנה בתוקף אלימות מכל סוג. גם ההצדקה, כביכול, שאוהד בלגי החל באירוע או כל סיבה אחרת, אינה מצדיקה ולו שמץ מההתנהגות שנראתה במגרש. אירועים כאלה פוגעים קשות בקבוצה שאנו אוהבים, ובאחריות כולנו לשים להם סוף. הנהלת הקבוצה נחושה לא לתת לאף אחד לפגוע בקבוצה, ולשם כך ביקשנו מהקבוצה הבלגית לקבל את סרטי האבטחה מהמשחק ולאחר למידת הפרטים יוחלט על המשך הטיפול בנושא. אנו מתביישים באירועי המשחק ומתנצלים בפני פיב"א ובפני הקבוצה המארחת שדאגה לארח אותנו בצורה מושלמת".

בתוך כך, במשטרת ישראל לא שללו את האפשרות להעמיד לדין לאחר בדיקת סרטי האבטחה את האוהדים המתפרעים, בדומה למה שנעשה בעבר עם אוהדי בית"ר ירושלים שהתפרעו גם כן בשרלרואה.