מצטרף ליש עתיד. טור פז
מצטרף ליש עתיד. טור פזצילום: דוברות עיריית ירושלים

חברים יקרים

נרעש ונפחד אני כותב לכם כקרובים אלי, על כוונתי לצאת מהארון הפוליטי ולהצטרף למפלגת יש עתיד.

אתם מכירים אותי טוב כך שבודאי אינכם מופתעים לגמרי. ובכל זאת, לא בכל יום אדם שפוי עושה מהלך כזה.

הכל התחיל לפני מספר שנים, כשהרגשתי שהליכוד, הבית הפוליטי הטבעי שלי הלך לאיבוד וכבר לא מייצג את עמדותיי והשקפתי. ב-2013 הצבעתי לראשונה יש עתיד. מיד לאחר הבחירות, נכרתה "ברית האחים" בין בנט ללפיד, וראיתי לנגד עיניי שותפות בין מפלגת מרכז איכותית לבין הציונות הדתית. לצערי, הברית ההיא נגמרה.

לפני כשנה וחצי, כשעזבתי את תפקידי במנח"י, הבנתי שהרצון שלי להמשיך ולהשפיע על פני החברה הישראלית, צריך לעבור במחוזות הפוליטיים.

התחלתי להיפגש עם יאיר לפיד ועם חברי מפלגתו ומצאתי חבורה איכותית של אנשים ערכיים שמבקשים להשפיע לטובה על פני מדינת ישראל. להפתעתי הם קיבלו אותי, כמו שאני, בזרועות פתוחות.

לפיד גרם לי להאמין ברצון הטוב שלו ושל חבריו לדרך וביכולתו להוביל את מדינת ישראל באתגריה החיצוניים והפנימיים.

מפלגת יש עתיד מייצגת בעיני את דרך האמצע של הרמב"ם. מפלגה ששמה את הנושאים החברתיים במרכז. שנלחמת על נושאי דת ומדינה. שאומרת כן ליהדות התפוצות. כן למיתווה הכותל. כן לגיורים שמובילים רבנים בציונות הדתית וכן לאמנת גביזון-מדן.

בכוונתי להתמודד בבחירות הקרובות במסגרת רשימת יש עתיד לכנסת, ולמצוא דרך להשפיע על פני המדינה כשליח ציבור.

אני יודע שהפוליטיקה היא מקום קשה וציני, וכי עשייתי עד היום כאיש חינוך, כקצין במילואים וכפעיל ציבור איננה מכינה אותי לצפוי לי בשדה המערכה של הזירה הפוליטית. שנותי בעיריית ירושלים כן התאפיינו בהמון פוליטיקה ואני מתפלל כי כפי ששמרתי על עצמי בעירייה אדע לשמור על דרכי וערכיי בפוליטיקה הארצית.

אני נכנס לפוליטיקה על מנת לפעול בעיקר בשלוש זירות: שדה החינוך שדורש לטעמי מהפיכה משמעותית. שדה החיבורים הפנים ישראלי והיהודי-עולמי שנמצא לדעתי בשנים האחרונות בתהליך התרסקות, והשדה המדיני-ביטחוני שלטעמי סובל בעיקר מתחושת חוסר תכלית ו"ניהול הסכסוך" במקום ניסיון למצוא אופק טוב יותר. לכולנו.

ועם כל הקושי והחשש אני מאמין ביכולתי להשפיע. ביכולתי ליצור חיבורים בין אנשים ממיגזרים מגוונים הפועלים יחד לטובת המדינה. ובאפשרות לשמור על ערכי הליבה שלי, כפי ששמרתי עד היום.
זה לא יהיה קל. אבל אני מתעקש לנסות. אחרי 46.5 שנים אני פשוט לא יכול לעמוד מנגד.

אז...רציתי שתדעו. באופן רשמי. ולהתעקש שמה שלא יהיה נישאר חברים. ובעזרת השם אזכה, כמו בתפילת רבי נחוניה בן הקנה - 'שלא תארע תקלה על ידי' ואזכה לקדש שם שמים ולשאת חן וחסד בעיני אלוהים ואדם.