לבני ואבו מאזן בעבר
לבני ואבו מאזן בעברדוברות קדימה. ארכיון

יו"ר האופוזיציה חברת הכנסת ציפי לבני נפגשה אמש עם יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, במלון בו שוהים שניהם בניו יורק לרגל ישיבת עצרת האו"ם המתקיימת בעיר.

העיתון 'ישראל היום' מצטט מהדברים שאותם אמרה חברת הכנסת לבני לאבו מאזן ועיקרם בקשה מהיו"ר לחזור למו"מ המדיני, למנוע התדרדרות ביטחונית ולא לשרת בסרבנותו את הקיצוניים.

"צריך לפעול למניעת התדרדרות. חשוב שתתגייס למציאת פיתרון לפני שעזה תהפוך ל'חמאסטן' באופן רשמי - וחשוב שתחזור לשיח מול ארה״ב לפני שפתרון שתי המדינות ייעלם", אמרה לבני לאבו מאזן.

לדבריה "הסתגרות, מהלכים חד-צדדיים נגד ישראל ושבירת הכלים תהיה בבחינת בכייה לדורות. הם עלולים להוביל להתדרדרות בשטח, אובדן שליטה ולאבדן פתרון שתי מדינות הלאום. במקום חמאסטן, הרש"פ צריכה להתגייס לפתרון בעזה ובמקום לתקוף את ארה"ב - לחזור לשיח איתה. חומרת המצב מחייבת את כולנו לחפש דרכים שיביאו לרגיעה. בלי התבצרות של כעסים ועלבון".

עוד מצטט העיתון את לבני שאמרה לעבאס, "חזור לשיח מול ארה״ב על בסיס עיקרון שתי מדינות הלאום - מדינה פלשתינית מפורזת לצד ישראל, לא בגלל העונשים והקיצוצים התקציביים אלא למרות זאת, גם אם יש לך חששות וכעסים וגם אם אינך מסכים לכל התנאים".

לבני קבעה כי בפני אב מאזן כי "האופוזיציה בישראל ורוב הציבור בישראל תומכים בעיקרון שתי מדינות לאום אבל נתנגד לכל מהלך חד-צדדי בפורומים בינלאומיים נגד ישראל. מימון משפחות מחבלים והפעולות בבית הדין הפלילי בהאג (ICC) - לא מקובלות, גורמות לאבדן אמון ומחזקות את הקיצונים".