אתר
אתרצילום: pixabay

תחום קידום האתרים הוא למעשה אבן דרך משמעותית בהפיכתה של רשת האינטרנט לבמה המרכזית ביותר בעולם תקשורת ההמונים. כאשר חוזרים להיסטוריה כמה עשורים בלבד אחורה ברור, שקרה משהו בעולם התקשורת... מהפך אדיר חל בה במיוחד בתחומי פרסום, שיווק ומכירות. מי לא זוכר את המשפט האלמותי: "הפרסום ברדיו עובד...". מי לא מכיר את התחרות האדירה בין עיתונים יומיים על כתבות צהובות יותר, מעניינות יותר בעלות עניין לקוראים- זאת, כמובן, על מנת לשרת בסופו של דבר את הצד השיווקי של העיתון, את עולם הפרסום הטמון בו.

אם כבר מדברים עם קידום אתרים אורגני, אז ככל שהעיתון הפך לנחלת הכלל, ככל שהעיתון נהיה פופולרי יותר על ידי קוראים רבים ומגוונים- כך חברות פרסומיות היו מעוניינות בשירותי הפרסום דווקא בו. הכול היה ברור וידוע- תקציב פרסומי יכתיב את גודל המודעות ואת נראותן בעיני הציבור. או כמו שתמיד נהגו לומר- "כסף הולך לכסף" – חברה גדולה ואמידה יותר בדרך כלל הייתה מסוגלת לעמוד בדרישות תשלום עבור הצד הפרסומי- שיווקי שלה וכך היא הנציחה את עצמה בעיני קוראים רבים. בסופו של דבר, רק חברות גדולות הצליחו לשרוד ועסקים קטנים נאלצו להיעלם...

אלא שאז חל מפץ גדול בעולם התקשורת – רשת האינטרנט חדרה לכל שכבות הציבור והפכה לשמש בסיס מרכזי לתקשורת בין אישית ועסקית. מיליוני בני אדם נכנסים מדי יום לרשת האינטרנט על מנת לגלוש בשורת החיפוש ולנווט אל האתרים והמשמעותיים יותר עבורו. ובאינטרנט הכללים השתנו... עכשיו לא הכול תלוי בתקציב הפרסום, אלא דווקא במנועי החיפוש. מנועי החיפוש אמורים לנתח את ההלימה בין מילות החיפוש של הגולשים לבין מילות המפתח של מאמרי התוכן של מאמרים.

איש קידום האתרים ותפקידו- ואיך אפשר לשפר את הקישור שבין רצון הגולשים ושורת החיפוש שלהם לבין מאמרים שמצויים באתרי האינטרנט? אז תחום קידום אתרים הוא התשובה המדויקת ביותר. על מנת ליצור אינטראקציה מיטבית בין מיליוני המשתמשים ברחבי העולם לבין חברות מסחריות ועסקיות מסוימות- יש לשפר את הקישור בין הרלוונטיות של האתרים השונים לבין הצרכים של כל גולש וגולש כפי שהם באים לידי ביטוי בשורות החיפוש. בסופו של יום, איש קידום האתרים נחשב משמעותי במקרים רבים בעידן זה הרבה יותר מתקציב פרסומי...

המאמר בחסות https://ilseo.co.il/