כנס הפעילים
כנס הפעיליםצילום: דוד חי

חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס הרב ראובן אלבז תקף היום (ד') בחריפות את הניסיון לפצל את הקול החרדי בבית שמש.

בדבריו כיוון אלבז לקבוצה של 'חרדים מודרנים' המצדדים במועמדותה של עליזה בלוך לראשות העיר, על פניו של אבוטבול.

"מה שנעשה בבית שמש בעשור האחרון לא נעשה באף עיר בישראל, בית שמש ידעה בשנים האחרונות תנופה אדירה, העיר הכפילה את עצמה, שכונות חדשות, מוסדות לתפארת, מרכזי מסחר ותעשייה, מי שלא היה כאן בעיר במשך עשור לא יכיר את העיר הזו, אבל משום מה יש כאלו שעיניהם צרות בפריחה הזו, הם רוצים להרוס ולקלקל, אבל נתאחד כולנו לא לתת להם להרוס את העיר החשובה הזו", אמר הרב ראובן אלבז, ראש מוסדות אור החיים, בכנס פעילים בבית כנסת.

לדבריו מדובר באינטרסים "מסוכנים", כלשונו. "צריך לבדוק מי הגורם שעומד מאחורי הרצון להרוס את בית שמש. אלו לא דברים של מה בכך, לא רוצה להגיד דברים לא בדוקים, אבל יש למישהו אינטרס מובהק לעצור את התנופה התורנית שידעה בית שמש בשנים האחרונות. מי בדיוק עומד מאחורי הרצון להרוס וסוכנים של מי הם עדיין אינני יודע, וצריך לבדוק ולחקור זאת היטב, אבל ברור לי שיש כאן מטרה מסוכנת ביותר, ואסור לנו לעצום עין".

הרב אליהו כהן, ראש מוסדות 'אוהל יוסף' בעיר, הצטרף לדברים. "אני לא איש פוליטי, וגם לא מחפש לעסוק בפוליטיקה, אבל כואב לי לראות בכמה מרפסות שלטים שיש בהם חילול שם שמים, אין לנו הרבה מה לעשות, אנו לא יכולים להוריד שלטים, אבל חשוב שנדע כי אם יש שלטים שכאלו בשכונה חרדית זה חילול שם שמים, זה פוגע בחינוך הילדים, ומי שעושה זאת צריך להתפלל עליו, אלו לא דברים של מה בכך, אם גדולי ישראל אמרו שהמבחן הוא קידוש שם שמים, איך אדם מעז לעשות חילול שם שמים ברבים. רק עכשיו אמרנו 'על חטא שחטאנו לפניך בחילול השם', ואיך אפשר תוך מספר ימים לשכוח מכך".

נציין כי למרות ש'דגל התורה' עדיין לא הודיעה רשמית על הסכם עם אבוטבול, ההערכה היא כי ההסכם ייסגר בשבוע הקרוב כחלק מהסכם-רוחב המתגבש בין 'דגל' לש"ס שישליך על כל ערי הארץ.