מאות מתפללים מילאו לפנות בוקר (רביעי) את רחובות העיר חברון בדרך לתפילת שחרית במערת המכפלה.

התפילה אותה מוביל מדי שנה הרב שמואל אליהו מתקיימת באולם יצחק, בשירה ובליווי כלי נגינה בקריאת ההלל. מדי שנה גדלה כמות המשתתפים בתפילה ורבים מגיעים מכל רחבי הארץ. לקריאת סדר ההושענות אסף הרב אליהו את כל הילדים וכיבד אותם בהובלת ההקפות.

בשנים האחרונות נוהג הרב אליהו לקיים בחול המועד שורת תפילות ותיקין בכמה מוקדים בארץ, בחברון, בכותל המערבי ובבית כנסת אבוהב בעיר צפת שם התקיימה אתמול תפילה חגיגית בהשתתפות למעלה מ-300 מתפללים.

מחר, יום חמישי, תתקיים התפילה המרכזית ברחבת הכותל הדרומי (מרכז דווידסון), סמוך לשערי חולדה, ובה צפויים להשתתף אלפים.

את התפילה יוביל הרב אייל יעקובוביץ ראש ישיבת ההסדר בצפת יחד עם תלמידיו בהפקה מיוחדת של איגוד רבני הקהילות.

הרב אליהו אמר כי "אין ספק שכל שנה השמחה היא יותר ויותר גדולה משנים שעברו, רואים שיש לציבור פוטנציאל גדול לשמחה, דבקות ואהבת ה' שאינו מנוצל כל יכולתו. אין ספק שהתפילות האלו כמו שהיה היום בחברון, אתמול בצפת ומחר בירושלים מצליחות לעורר את הרבדים האלוקיים שגנוזים בכל אחד מאיתנו".

הרב איל יעקבוביץ, ראש ישיבת ההסדר בצפת שיחד עם תלמידיו מוביל חלק מהתפילות כבר כמה שנים אמר לקראת התפילה מחר "האבנים הקדושות של הר הבית ממתינות שנים לניגון הזה. אני אישית נרגש מההזדמנות להזכיר לאבנים הללו משהו מאותם ימים. אמנם אנו נאמר הלל בשירה על הר הבית מבחוץ אך אני בטוח שהזיכרון הזה יעורר אותנו ואת המקום הזה להיות קרובים יותר למה שאמרנו בימים הנוראים''.

הרב יוני סעיד, אשר שימש בשלוש שנים האחרונות כרב ושליח בקהילה היהודית באורוגווי, השתתף בתפילות סיפר "בחו"ל היינו מפיצים הרבה לסביבה, אבל אנחנו היינו שואבים כוח מארץ ישראל. בארץ מקדימים 6 שש שעות, אז כל פעם הייתי נכנס לערוץ 7 ומחכה שיעלו את התפילה של הרב שמואל אליהו ומתמלא בכוחות לקראת התפילה שלנו בקהילה.

''אני, יחד עם אשתי וילדיי היינו יושבים מול המסך וצופים באנשים שפשוט שמחים שמחה אמיתית, שמחה כ"כ עמוקה שלא מאפשרת להישאר במקום. באופן אוטומטי התחלנו לקפוץ יחד עם כולם. זה להט רוחני, רגעים שנחרטים בעומק הנשמה ומלווים אותנו בכל רגע בחיים באופן כללי ובפרט בחו"ל''.