מכירת רכב
מכירת רכבצילום: ISTOCK

כבישי הארץ מלאים ברכבים חדשים ובכל חודש עולים עליהם רכבים נוספים שמשמשים את הנהגים על מנת להגיע ממקום למקום.

כל בעל רכב בוודאי מכיר את ההתלבטות שמחלחלת לתודעתו מידי כמה שנים, האם כדאי להחליף את הרכב ואיפה בכלל להתחיל לחפש רכב חדש.

ישנן דרכים שונות שבאמצעותן ניתן להשיג רכב חדש או יד שניה וכל נהג הוא בעל צרכים שונים ומסגרת תקציבית אחרת. אחד האתגרים שישנם הוא להצליח לקלוע באופן מדויק למה שאתם זקוקים לו.

חברות השכרה שונות מציעות מכירת רכב ומאפשרות לכם להגיע לאתר המכירה ולבחון במו עיניכם את הרכבים אשר מוצעים למכירה. ישנו מגוון רחב של אפשרויות, אך לא כל החברות עומדות בסטנדרטים הגבוהים ביותר בשוק ולא תמיד מדובר על תנאי קנייה נוחים.

מה כדאי לבדוק בקניית רכב מחברה

כמו כל מוצר יקר שאנו רוכשים גם את הרכב נבדוק בשבע עיניים. ההבדל הוא שבמקרה של קניית רכב מדובר על כלי מורכב שעשוי "להחביא" תקלות שונות שלא כל אחד יוכל להבחין בהן. חברות מקצועיות יערכו את כל הבדיקות הנחוצות ויוודאו שהרכב תקין לחלוטין לפני הקנייה. רמת התחזוקה של הרכב תקבע את אורך חייו ואת תדירות הביקורים שלכם במוסך, ולכן מומלץ לקנות רכב רק מחברה שמבטיחה טיפולים סדירים שישאירו את הרכב תקין למשך תקופה ארוכה:

  • ראשית, מומלץ להגדיר מסגרת תקציב שתתאים לכם לקנית הרכב החדש. המסגרת צריכה להיות ריאלית כמובן ולאחר שקבעתם אותה לא מומלץ לחרוג ממנה.
  • כדאי לעשות שיעורי בית בכל מה שנוגע לסוג הרכב שאתם זקוקים לו, מה הצרכים שלכם, סוג העבודה וגם אם מדובר על רכב שטח או אולי אפילו רכב ספורט.
  • עתה ניתן לבדוק מהו מחירו של הרכב במחירון רשמי כל שהוא.
  • היכן אתם מתכוננים לקנות את הרכב שלכם? בחרו את המוכר. אם מדובר על רכב לא חדש אז ניתן לנקוט במספר דרכים, קנייה מאדם פרטי, מגרש מכוניות או חברת ליסינג. קנייה מחברה כדאית ביותר ומביאה אתה יתרונות רבים שלא תמצאו בדרכים המקבילות.
  • קנייה מאדם פרטי או מגרש יצריכו מכם מאמץ רב בכל מה שנוגע למצב הרכב, מה ההיסטוריה שלו ומי הם בכלל הבעלים האמתיים שלו.

מה צריך לבדוק בעת קנייה מחברה

כאשר אתם בוחרים לקנות רכב מחברת ליסינג מומלץ לבצע מספר בדיקות שיבטיחו שהרכב לא מביא אתו בעיות ותקלות. ראשית כדאי לבחון מה התאריך של הטסט הקרוב שהרכב אמור לעבור. היות ואגרת רישוי היא יקרה למדי וגם כרוכה בטרחה לא קטנה עדיף לבדוק זאת ובמידה ומדובר על טסט קרוב לנסות להפחית את מחיר הטסט מהמחיר של הרכב.

כל רכב מגיע ממקור אחר וחשוב לבדוק מאיפה הגיע הרכב שמציעים לכם. כדאי לברר אם מדובר על רכב מהשכרה, ליסינג או פרטי ולהתייחס לכך בהתאם. גם אם ההצעה היא מפתה במיוחד וכוללת הנחה משמעותית יש לבחון את כל הגורמים ולא למהר להסכים לכל הצעה.

נסיעת מבחן

אם כבר מצאתם רכב שעומד בפרמטרים שלכם זה הזמן לבדוק איך הוא מרגיש בנסיעה. את הנסיעה בקשו לבצע ברכב שעליו מדובר ולא ברכב אחר מאותו הדגם, כך תוכלו לוודא שהכול תקין, המזגן פועל כמו שצריך וכל המערכות פועלות כנדרש. כל רעש מוזר מחייב בדיקה ומומלץ שלא לנסוע עם רדיו פועל שעלול להסוות את הרעשים.

ניתן כמובן להיעזר תכניות המימון השונות שמציעות חברות הליסינג, במקרה זה רצוי לבצע סקר שוק שיסייע לכם להגיע להצעה הטובה ביותר. חשוב לקרוא את האותיות הקטנות ולא לחתום לפני שאתם בטוחים לגמרי בקנייה.