דיאן פיינשטיין
דיאן פיינשטייןרויטרס

שלוש נשים יהודיות נמצאות במרכז סערת ההאשמות נגד המועמד של דונלד טראמפ לבית המשפט העליון, השופט ברט קוואנו: ג'ולי סווטניק, עו"ד דברה כץ והסנטורית דיאן פיינשטיין.

סווטניק היא האישה השלישית שהאשימה את קוואנו בהתנהגות מינית לא ראויה. לדבריה, השתתפה בשנים 1981-83 בלפחות עשר מסיבות, בהן נכח גם קוואנו, שהיה אז תלמיד בתיכון. היא טענה שראתה אותו מתנהג בצורה אגרסיבית ומינית כלפי נשים באותן מסיבות.

פרקליטה של סווטניק אמר לעיתון ה"פורוורד" שהיא יהודיה. העיתון כתב עליה בכותרת כי יש לה "שורשים יהודיים" וכי סיימה תיכון בגיית'רסבורג שבמרילנד, פרבר של וושינגטון הבירה עם אוכלוסיה יהודית גדולה.

דודתה היא הלן מוגלן, שתוארה ב"פורוורד" כ"פמיניסטית יהודית בולטת וחוקרת ספרות באוניברסיטת קליפורניה בסנטה קרוז".

היהודיה השניה במרכז השערוריה היא עו"ד דברה כץ. כץ, אשת שמאל מובהקת, היא פרקליטתה של המאשימה הראשונה נגד קוואנו, ד"ר קריסטין פורד. המשרד של כץ ייצג בעבר את ג'ולי סווטניק בתביעה בגין הטרדה מינית שהגישה נגד חברה שהעסיקה אותה.

כץ מתמחה בתביעות בגין הטרדה מינית והיא ידועה כתומכת של המפלגה הדמוקרטית. היא אף השתתפה במספר הפגנות נגד טראמפ ובאחת מהן אמרה לתקשורת: "אנו מתכוונים להתנגד. לא ישתיקו אותנו".

יהודיה שלישית שמצויה במרכז הסערה היא הסנטורית הדמוקרטית דיאן פיינשטיין. עדותה של פורד הגיעה אליה בחודשי הקיץ והחשד הוא שהיא נמנעה בכוונה מלפרסם אותם בזמן אמת, אך דאגה להדליף אותם לתקשורת ברגע הקריטי, מייד לפני ההצבעה בסנאט על אישור מינויו של קוואנו.

התקשורת השמרנית החלה להצביע גם על העובדה שהמיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס הוא מממן מרכזי של ארגוני שמאל בארה"ב, כולל הארגונים הפמיניסטיים שעומדים בראש המחאה נגד קוואנו. ארגונים אלה עורכים הפגנות פרועות נגד קוואנו, שכוללות הפרעה לישיבות סנאט והצקה לשמרנים כמו הסנטור טד קרוז, שנאלץ לקום ממקומו במסעדה בה ישב עם אשתו לאחר שהוקף ע"י מפגינות קולניות.

הדברים בדרך כלל אינם נאמרים במפורש אך ברקע שלהם קיימת מן הסתם התפיסה האנטישמית למדי, לפיה יהודים מהשמאל הקיצוני בוחשים בפוליטיקה האמריקנית.