יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נואם הערב (חמישי) בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, נאום הסתה אנטי ישראלי.

"ירושלים שלנו, אין לה מחיר והיא אינה עומדת למכירה. זכויות העם הפלסטיני אינן נתונות לדיון של אף אחד", טען אבו מאזן.

הוא אמר כי ישראל פוגעת בניסיונות של הפלסטינים לפעול מתוך עצמאות. "בשנה שעברה קראתי בנאומי לצדק ושלום לעם הפלסטיני המדוכא הסובל מהכיבוש הישראלי. חזרתי לכאן היום, כשהכיבוש חונק אותנו ומערער את מאמצינו לבנות מדינה משלנו".

יו"ר הרשות דרש מישראל להכיר במדינה עצמאית פלסטינית והיפנה גם קריאה לבית הדין הבינלאומי בהאג "לחקור את התוקפנות של החיילים והמתנחלים נגד האדמה הפלסטינית", כלשונו.

הוא קרא לארה"ב לחזור בה מהחלטתה בנוגע להעברת השגרירות לירושלים וההכרה בה ומתח ביקורת חריפה על הנשיא טראמפ. יו"ר הרשות ציין כי אף אחד לא יודע מה הם גבולותיה האמיתיים של ישראל. "מישהו יכול להגיד לי מהם גבולות ישראל? תביאו לי מפה ותראו לי איפה הגבול", אמר.

"אנחנו בירכנו על יוזמת השלום של טראמפ וחיכינו שיציג אותה, אבל מעשיו גרמו לנו לתדהמה וסתרו באופן גס את התפקיד של ארה"ב בקידום תהליך השלום. טראמפ אינו מתווך הוגן", האשים אבו מאזן.

הוא הוסיף, "בירתנו לא תהיה במזרח ירושלים, אלא מזרח ירושלים היא בירתנו למרות שנכבשה בשנת 1967".

לטענתו, "מעולם לא סירבנו לקיים משא ומתן או ליטול חלק בתהליך השלום".

גם לחוק הלאום התייחס יו"ר הרשות. "בחודש יולי אישרה ישראל חוק גזעני שהפר את כל החוקים הבינלאומיים. החוק הזה יכול להביא רק ליצירת מדינה אחת שתהיה מדינת אפרטהייד גזענית. חוק הלאום חותר למטרה אחת: לבטל את פתרון שתי המדינות", הוא טען.