סאו פאולו, ברזיל
סאו פאולו, ברזילצילום: אור תורה סטון

גם בעולם מציינים יהודים רבים את חג הסוכות. שליחי מכון שטראוס עמיאל מבית אור תורה סטון, חדשים וותיקים, חותמים את תקופת החגים בסוכות הקהילתיות שהוקמו בכל רחבי העולם ושולחים ברכת חג שמח מהתפוצות.

הרב ניר קורן, שליח ''שטראוס עמיאל'' לאקוודור, סיפר "עשינו כאן בקהילה פרויקט מדהים, בו הקהילה שולחת אליך אנשים שיעזרו בבניית הסוכה. יש לנו מישהו שיש לו מפעלים גדולים והוא תרם סכך ומשאיות של במבוק עבור זה, ואפשר לראות כאן המון סוכות יפות.

''כמיטב המסורת בישראל, גם כאן קיימנו תחרות סוכות שבעיצומה.כולם מבקרים אחד את השני בסוכה וזה יוצר אוירה מדהימה. הסוכה הקהילתית ענקית ויפיפייה וגם במיקום מדהים ובסך הכל אפשר להכתיר את 'פרויקט סוכות' כהצלחה", סיכם קורן.

אביתר הכהן, שליח ''שטראוס עמיאל'' לפאלו אלטו שבקליפורניה, סיפר "החלטנו לשחק כאן 'חפש את האושפיז' לכבוד החג. מתחלקים כמה צוותים ונוסעים לחפש את המטמון לפי האושפיזין. מוזר ללכת כאן לבית הכנסת כשאתה באווירת יום טוב, חג, ואתה רואה איך כל האנשים מסביב חיים את חייהם ומתחילים שבוע עבודה חדש. הכבישים סואנים ואתה שואל את עצמך איך הם לא יודעים מה קורה עכשיו 'בעולם האמיתי'".

הרב אליהו בירנבוים, ראש מכון שטראוס עמיאל, המכונה "רב עולמי", על שם מסעותיו בקהילות היהודיות ברחבי העולם, אמר כי "ישנן קהילות יהודיות רבות, גדולות וקטנות בכל רחבי העולם. שליחי שטראוס עמיאל מגיעים אליהם, בין אם לתפקיד קבוע בקהילה ובין אם בביקורים תכופים במהלך השנה, כדי לציין איתם את המועדים ולהביא רוח של חג ממדינת ישראל.

''השליחים פועלים בכל העולם היהודי מתוך מסירות נפש, ומתוך עיקרון של דאגה ואחריות לעם ישראל. אני מאחל שזו תהיה שנה טובה לעם ישראל בארץ ובתפוצות ומקווה שנמשיך בעשייה זו מתוך ראיה של כלל עם ישראל", הוסיף הרב בירנבוים.

צילום: אור תורה סטון