ראש עיריית אלעד ישראל פרוש בזירת הפיצוץ
ראש עיריית אלעד ישראל פרוש בזירת הפיצוץצילום: יוני קמפינסקי

הבחירות על ראשות אלעד מתלהטות: לאחר שקרסו הסכמי השלום מבהירים ב'שלומי אמונים' של אגודת ישראל כי ראש העיר הנוכחי ישראל פרוש יתמודד עד הסוף.

"אנו מצרים על כך שידינו המושטת לשלום מתוך אחריות ודאגה לאחדות השורות בתוך הציבור החרדי נדחתה פעם אחר פעם", כתבו.

לדבריהם, "ראש עיריית אלעד ישראל פרוש פעל בימים האחרונים בכל דרך להגיע להבנות ולהסכם אחדות ושלום, על מנת למנוע קרע ומחלוקת בעיר. זאת למרות כל הישיגיו והתמיכה הציבורית הרחבה שהוא מקבל מתושבי ורבני העיר".

"במסגרת מאמציו של ראש העיר למען השלום, הוא הסכים לוויתורים מפליגים למרות חוו"ד הלכתית מדיין ת"ח מובהק, עד כדי וויתור על מחצית הקדנציה לצד השני, תוך הסכמה לרוטציה בכל התפקידים, כולל ממלא מקום, מנכ"ל ותיק תכנון ובניה".

ב'שלומי אמונים' מסבירים כי ההסכם שהתגבש קרס שכן הוא כלל "דרישה למנוע ממנו לבצע סיכומים שהגיע אליהם עם נבחרי ציבור וקהילות שהלכו איתו לאורך כל הדרך, כמו כן, הדרישות החדשות שצצו אמש כדי ליצור דעת קהל שונה עבורם שישראל פרוש לא יישאר באלעד אחרי שנתיים וחצי, לא יהיה ממלא מקום בתקופת הראשות של פינדרוס".

לכן הבהירו כי פרוש יתמודד עד הסוף. "משכך, ישראל פרוש ממשיך עם ההתמודדות עד הסוף לזכות בקדנציה נוספת באלעד, ואף בעז"ה ינצח. ולא יתקיים מו"מ נוסף בעניין".

ב'דגל התורה' הגיבו ואמרו כי "הצטערנו לקרוא בערב חג שמחת תורה הודעה רצופה באי דיוקים וחצאי אמיתות שגרועים מן השקר ותכליתה להפר הסכם ברור וחתום - לפיו ישראל פרוש צריך לפרוש מיידית מהתמודדות לראשות עיריית אלעד".

ב'דגל התורה' הוסיפו כי "אנו מאחלים לכל עם ישראל חג שמח ומקווים ששמחת התורה תוביל להתעשתות בקרב כלל הסיעות למען האחדות, למען היושר ולמען התושבים. מועמד דגל התורה לראשות העיר אלעד, הרב יצחק פינדרוס קורא לישראל פרוש לכבד את ההסכם, ולא להבעיר את אלעד באש המחלוקת".